"احرار السنه" لبنان هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد

جمعه 13 تير 1393 - 10:28

العالم - عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت تاکید کرد که گروهک "احرارالسنه" هیچ موجودیتی ندارد، بلکه ساخته و پرداخته آنهایی هستند که ادعای نمایندگی اهل سنت را دارند.

به گزارش شبکه خبری العالم، گروه تروریستی "احرار السنه" که مسئول برخی از انفجارهای تروریستی در لبنان و نیز شلیک موشک به منطقه بقاع است، چند روز پیش با تروریست های داعش بیعت کرد و گفت: تمامی کلیساهای لبنان را ویران خواهد کرد.

"احرار السنه – بعلبک" ضمن اعلام بیعت با سرکرده گروه تروریستی "داعش" از اقدامات او در عراق و سوریه حمایت کرده است.

"کامل الرفاعی" عضو فراکسیون "وفاء للمقاومه" (وفاداری به مقاومت) در گفتگو با روزنامه "الجمهوریه" لبنان گفت: گروهک احرار السنه اساسا وجود ندارد، بلکه مدتی است که ساخته و پرداخته آنهایی هستند که ادعای نمایندگی اهل سنت را دارند در حالی که ارتباطی با اهل سنت ندارند.

وی افزود:اهل سنت زیر سقف دولت هستند و در بعلبک از نیروهای امنیتی حمایت می کنند و با تروریسم و افراط گرایی مخالفند. طائفه اهل سنت در بعلبک از تندرویی به دور است و همواره از گذشته تاکنون رویکردی باز دارد و به مشارکت و عدم تعصب اعتقاد دارد.

این شخصست سیاسی لبنانی افزود: اهل سنت و مسیحیان در شهر در کنار یکدیگر و با همدیگر متحد هستند. حضور مسیحیان در این شهر ضروری است،؛ آنها نماینده تمدن در تاریخ این شهر هستند.

این نماینده لبنانی اظهار داشت: این گروه های تروریستی تلاش می کنند تا در هر منطقه ای که اقلیت ها در آنجا حضور دارند، فتنه انگیزی کنند. در بعلبک اقلیت اهل سنت و مسیحی زندگی می کنند. آنها می کوشند در بیانیه های نادرست خود اینگونه وانمود کنند که افراط گرایی بر این شهر حاکم است اما ما با یکدیگر توافق تام داریم.

پربیننده ترین خبرها