آغاز مجدد درگيري ها در قدس اشغالي + ویدئو

جمعه 13 تير 1393 - 11:19

العالم - درگیری اهالی قدس اشغالی با نظامیان صهیونیست در اعتراض به ربوده شدن و قتل "محمد ابو خضیر" جوان فلسطینی به دست شهرک نشینان صهیونیست تاکنون بیش از 200 زخمی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از فلسطین، درگیری در قدس به ویژه در "حی شعفاط" و "بیت حنینا" به زخمی شدن بیش از 200 فلسطینی و بازداشت شمار زیادی انجامیده است. 

نیروهای صهیونیست به منظور سرکوب مردم از گلوله پلاستیکی و بمب صوتی استفاده می کنند.

شهرک نشینان صهیونیست در واکنش به پیدا شدن اجساد 3 شهرک نشین ربوده شده در الخلیل، محمد ابو خضیر نوجوان فلسطینی را ربودند. پیکر نیمه سوخته وی ساعاتی بعد کشف شد. این اقدام خشم فلسطینی ها را به همراه داشته است.

یک شهروند فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بزرگ نمایی موضوع 3 صهیونیست ربوده شده از آن برای تخریب کرانه باختری، بازداشت مردم و سرکوب آنان استفاده کرده است.  

مزدوران صهیونیست در حالی محاصره قدس اشغالی را تشدید کرده و مانع از ورود نماز گزاران به مسجد الاقصی می شوند که حملات شهرک نشینان به اهالی قدس افزایش یافته است.  

همچنین، دولت صهیونیستی پروژه احداث بیش از 700 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و اطراف قدس اشغالی را تصویب کرد. 

موشه یعلون وزیر جنگ صهیونیستی نیز از پروژه احداث ده ها واحد مسکونی در شهرک "گوش عتصیون" نزدیک شهر الخلیل در کرانه باختری خبر داد. 

خلیل التکفجی مدیر اداره نقشه های قدس در موسسه بیت الشرق فلسطین در قدس اشغالی به العالم گفت: این موارد نشانه آن است که موضوع صلح از اولویتهای رژیم نبوده و هدفش تنها ارضای شهرک نشینان راستگرای افراطی صهیونیست است.

3-22:36

 

پربیننده ترین خبرها