موفقیت های ارتش عراق در تکریت و دیاله + ویدئو

جمعه 13 تير 1393 - 14:46

العالم - خبرنگار العالم در عراق با اشاره به پیشروی ارتش در شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین و تلاش برای پاکسازی کامل شهر از عناصر داعش، از ادامه نبرد ارتش عراق علیه تروریست ها در شمال و غرب کشور خبر داد. العالم/ بغداد

به گزارش خبرنگار شبکه العالم فرماندهان ارتش عراق بر توان نیروهای خود برای پاکسازی منطقه "العوینات" در تکریت تاکید کرده و هلاکت مفتی داعش به اضافه ده ها تن از عناصر مسلح و کنترل مناطق دیگری از این شهر را نشانه موفقیت های نیروهای نظامی ذکر می کنند.

سرلشگر قاسم عطا، سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد:نیروهای امنیتی منطقه "العوینات" در تکریت را کاملا از وجود تروریستها پاکسازی کردند.نیروهای امنیتی همچنین توانستند مناطق "العوجه"، ساختمان شهرداری و انبارهای مواد غذایی را تحت کنترل خود درآورند.

عطا خاطرنشان کرد: در عملیات نیروهای امینتی درالعوینات، "فراس ابراهیم دحام" که به عنوان مفتی تروریست ها در این منطقه شناخته می شد، به هلاکت رسید.وی تصریح کرد که فرماندهی عملیات سامراء به سوی تکریت در حال پیشروی است.

در دیگر جبهه ها نیز ارتش عراق با ادامه نبرد خود علیه عناصر مسلح داعش به ویژه در استان دیالی، موفق شد 9 روستا واقع در منطقه "شروین" را از کنترل تروریست ها پاکسازی کند.

خبرنگار العالم افزود: در نتیجه این درگیری ها دهها تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند و ارتش شماری از ادوات زرهی آنها را مصادره کرد.منابع سیاسی پیروزی های ارتش عراق را بسیار مهم ارزیابی می کنند.

"عدنان سراج" عضو ائتلاف دولت قانون به شبکه العالم گفت: پس از آنکه همه ازدرگیری ها درباره کمربند امنیتی عراق صحبت می کردند، اکنون در مورد نبرد در تکریت سخن می گویند و در چند روز آینده نیز درباره نینوا سخن خواهند گفت.

وی افزود: این وضعیت دلالت بر آن دارد که ارتش عراق موفقیت های مهمی بدست آورده و در عین حال روحیه آنها بسیار بالاست.

به گفته کارشناسان نظامی، عملیات ارتش عراق، تروریست های داعش را زمین گیر و روند ارتباطی آنها را با یکدیگر مختل کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها