امیرعبداللهیان با وزیر خارجه کویت دیدار کرد

امیرعبداللهیان با وزیر خارجه کویت دیدار کرد
سه شنبه 17 تير 1393 - 18:47

حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقا وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران بعد از ظهر امروز 17/4/1393 با شيخ صباح الخالد وزير خارجه و معاون نخست وزير كويت ملاقات و در خصوص مسايل دوجانبه و منطقه‌اي، از جمله بحران جاري در عراق گفتگو و تبادل نظر كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، معاون وزير خارجه كشورمان در این دیدار، تحركات تروريستي اخير در عراق را براي منطقه و جهان خطرناك توصيف نمود و با تاکید بر ضرورت همكاري جامعه بين المللي براي مقابله با پديده شوم تروريسم، گفت: حفظ تماميت ارضي و يكپارچگي عراق و وحدت سياسي با تكيه بر قانون اساسي اين كشور، از اصول سياست هاي جمهوري اسلامي ايران در عراق به شمار مي رود. 

اميرعبداللهيان تاکید کرد: در عراق يك دولت قانوني مبتني بر انتخابات وجود دارد و نبايد با عنصر خشونت و افراط گرائي عليه آن كودتا كرد.  ايشان اين نكته را نيز مورد تاكيد قرار داد كه همه كشورها بايد براي مقابله با تروريزم اقدام كنند. 

وی در ادامه، نحوه حملات تروريستي اخير به عراق را نشان دهنده وجود عناصر خارجي در وراي اين حملات دانسته و از تبديل اين موضوع به يك رويه جديد در صورت سكوت كشورها، هشدار  داد.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: همسايگان عراق در سايه تهديدات تروريستي و تحركات افراگرائي در عراق، كه كانون ناامني خواهد شد  و نبايد از اين موضوع مهم غافل ماند كه تروريسم به هيچ طرفي رحم نخواهد كرد.  جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با تروريزم در كنار عراق قرار دارد. براي ما آرامش عراق و همه كشورهاي منطقه از جمله كويت، عربستان سعودي و ... مهم است.

شيخ صباح الخالد وزير خارجه كويت نیز ضمن تاكيد بر حفظ وحدت عراق و ادامه روند سياسي موجود در اين كشور، تخلف از آن را تجاوز از قانون اساسي عراق توصيف كرد. 

وي در خصوص حفظ يكپارچگي و تماميت ارضي عراق، تجزيه اين كشور را خطرناك دانسته و گفت: ما معتقد به مبارزه با تروريزم هستيم و سياست كويت تمركز بر قانون اساسي اين كشور است. 

وزير خارجه كويت با تاكيد بر ضروت تسريع در انتخاب رئيس مجلس، رئيس جمهوري و نخست وزير عراق، گفت تاخير در برگزاري جلسه پارلمان، به اوضاع كمك نمي كند. 

شيخ صباح الخالد انجام رايزني و تبادل نظر بين ايران و كويت در خصوص مسايل منطقه از جمله عراق را بسيار با اهميت توصيف كرد. 

در اين ملاقات، خالد جارالله قائم مقام وزير، الرومي مدير كل آسيا در وزارت خارجه كويت، مجدي الظفيري سفير كويت در تهران و علي رضا عنايتي سفير جمهوري اسلامي ايران در كويت نيز حضور داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها