تأثیر روانی موشکهای مقاومت بر صهیونیستها

تأثیر روانی موشکهای مقاومت بر صهیونیستها
شنبه 21 تير 1393 - 11:50

با وجود حملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و هدف قرار دادن مناطق مسکونی، پاسخ موشکی مقاومت به این تجاوزات تأثیر روانی گسترده‌ای بر صهیونیستها داشته است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که فقط 42 درصد از شهرک نشینان صهیونیست موافق جنگ علیه غزه هستند، که این کاهش آرای در پی تحمل هزینه های سنگین برای اشغالگران به وجود آمده است.
در این نظر سنجی که توسط کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام شده است، اگرچه فقط 47 درصد از شهرک نشینان مخالف حمله به غزه هستند و تفاوت درصد مخالفان و موافقان اندک است، اما نسبت مخالفان با این تجاوز در مقایسه با نظرسنجی درباره جنگ های قبلی افزایش چشمگیری دارد و همین امر بیانگر آن است که در نظر صهیونیست ها دیگر جنگ با مقاومت به سادگی گذشته نیست.

در تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 و دو حمله سابق به غزه در سالهای 2008 و 2012 درصد موافقان افزایش گسترۀ حملات در ابتدا بسیار زیاد بود اما به تدریج و بعد از حملات مقاومت به شهرک های صهیونیستی این رقم کاهش یافت.
هزینه حملات و افزایش تعداد صهیونیست هایی که در تیررس موشک های مقاومت قرار گرفتند از شاخص ترین عوامل ارزیابی صهیونیستها است. سفر گردشگران به اراضی اشغالی متوقف شده و در بسیاری از مناطق مسکونی زندگی عادی مختل شده است. ارتش تفریحات هوایی از جمله پاراگلایدر را ممنوع کرده و تجربه جنگ های پیشین نشان می دهد که گردشگری برای بازگشتن به رونق سابق، به یک سال کامل از زمان آتش بس زمان نیاز دارد.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی برای پوشش تجاوز خود روزانه دهها میلیون دلار هزینه می کند. یک ساعت پرواز جنگنده، 15 هزار دلار هزینه دارد. این هزینه برای بالگردها 5 هزار و برای هواپیمای بدون سرنشین 500 هزار دلار است.
هزینه های فوق غیر از هزینه هایی است که برای پرتاب موشک و به کارگیری پدافند گنبد آهنین لازم است، زیرا هزینه های مربوط به هر سکوی پرتاب موشک بین 60 تا 80 میلیون دلار و قیمت هر موشک نیز 50 هزار دلار است که با توجه به تعداد حملات که به مرز هزار و 500 رسیده و نیز با در نظر گرفتن هزینه های روزانه مربوط به 40 هزار سرباز ذخیره، روزانه به طور متوسط به 6 میلیون دلار هزینه نیاز خواهد بود.
حال سوال اینجا است که آیا صهیونیستها تحمل دیدن تصاویر سربازان کشته شده در حمله زمینی ارتش را دارد یا خیر؛ چرا که با ناکامی صهیونیست ها در متوقف کردن حملات موشکی مقاومت، دایره این حملات در حال وسعت است و در صورتی که جنگ زمینی و رویارویی مستقیم دو طرف آغاز شود، این جنگ هزینه هنگفتی برای رژیم صهیونیستی در پی خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها