شروط هنیه برای پذیرش آتش بس

شروط هنیه برای پذیرش آتش بس
سه شنبه 24 تير 1393 - 14:28

نخست وزیر دولت سابق فلسطین در غزه اعلام کرد که با برقراری هرگونه آتش بسی که متضمن شکستن محاصره غزه، و پایان حملات به کرانه باختری و بیت المقدس نباشد، مخالف است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اسماعیل هنیه در گفت وگویی تلویزیونی خاطرنشان کرد: مشکل در برقراری آتش بس نیست بلکه در محاصره غزه است.
وی افزود: باید این وضعیت تغییر پیدا کند و محاصره پایان یابد و مردم ما نیز مانند مردم همه دنیا آزادانه زندگی کنند و درامنیت به سر ببرند؛ به ویژه این که رژیم اشغالگر همه توافقنامه های امضا شده با نظارت مصر را نادیده می گیرد.
هنیه تاکید کرد که ریخته شدن خون فلسطینیان و دفاع های قهرمانانه آنها باید به تغییر وضعیت غزه و قدس و پایان همه دردها و رنجهای آنان بیانجامد.
هنیه گفت: هیچ کس نباید خواسته های مقاومت را که احترام به خون فلسطینیان و ایستادگی در برابر دشمن در میدان نظامی و سیاسی است، نادیده بگیرد.
وی با اشاره به شانه خالی کردن رژیم اشغالگراز توافق های پیشین که آتش بس را نیز شامل می شد، افزود: این رژیم به مرزهای دریایی غزه تجاوز کرده، گذرگاه های مرزی را بر روی فلسطینیان بسته، زیربناها را نابود و به کشتار مردم روی آورده است.
خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بدون هیچ موضعگیری علیه ابتکار مصر برای آتش بس در نوار غزه گفت: چنین ابتکارهایی از طریق رسانه ها عملی نمی شود.
البطش در اظهارات تلویزیونی افزود: از تلاش مصر استقبال کرده و حمایت می کنیم اما مسایل اینگونه حل و فصل نمی شود و طرح این ابتکارها در رسانه ها امکان ندارد.
وی تاکید کرد: پایان محاصره به عنوان یک اصل اساسی برای برقراری آتش بس ضروری است.
البطش افزود: تا زمانی که محافل بین المللی حقوق ما را به رسمیت نشناسد و محاصره غزه پایان نیابد، هیچ آتش بسی با اشغالگران برقرار نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها