تظاهرات حامیان فلسطین مقابل ساختمان مرکزی "بی‌بی‌سی"

چهارشنبه 25 تير 1393 - 19:10

صدها نفر از مردم انگليس با برپايي تظاهراتی در مقابل ساختمان بی.بی.سی در شهر لندن، رويكرد جانبدارانه این رسانه و دیگر رسانه‌های غربی را در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار العالم از شهر لندن، شرکت کنندگان در اين تظاهرات كه با حضور گسترده نيروهاي امنيتي برگزار شد، رويكرد بي.بي.سي را که تصويري نادرست از حملات رژیم صهیونیستی به غزه به تصویر می کشد، محكوم كردند.معترضان می گویند بی بی سی حماس را مسئول اوضاع فعلي در اراضي فلسطيني مي داند و رژيم متجاوز را قرباني عنوان کرده است.

يك معترض انگليسي به خبرنگار العالم، گفت: به اينجا آمده ام تا خشم و تنفر خود را از رويكرد رسانه هاي انگليسي اعلام كنم. به نظر من، آنچه درحال روي دادن است، خيانت به واقعيت است. رسانه ها در عملكرد خود بايد بي طرف باشند و ما اين رويكرد بي طرفانه و صادقانه را در عملكرد بي بي سي نمي بينيم.

معترضان از بي.بي.سي خواستند "حرفه اي" عمل كند و واقعيت تجاوزات روزانه نيروهاي اشغالگر اسرائيلي علیه ملت فلسطين را كه با همه قوانين و مقررات بين المللي مغايرت دارد، براي جهانيان به نمايش بگذارد.

"زاهر بيراوي" هماهنگ كننده "مركز فلسطين در انگليس" در مصاحبه با العالم، گفت: بي. بي. سي با رويكرد جانبدارانه خود در پوشش اخبار جنگ غزه، اعتبار خود را در نزد جهانيان از دست داده است زيرا به طور كامل از اسرائيل جانبداري مي كند و به نظرات مخاطبان توجه نمي كند. این شبکه حق، عدالت و صداقت را رعايت نمي كند و حرفه اي نيست.

معترضان می گویند، بي.بي.سي قربانيان فلسطيني را ناديده مي گيرد و رژیم اشغالگر و متجاوز را قربانی جلوه می دهد.

"استفان بيل" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي انگليس در مصاحبه با شبكه العالم، گفت: سياست خارجی انگليس مرتبط با آمريكا است و نمي خواهد واقعيت قضيه فلسطين را تشريح كنند. بنابراين ما شاهد، تصويري كاملاً مخدوش از فلسطيني ها هستيم. بی بی سی فلسطيني ها به ويژه حماس را مورد انتقاد قرار مي دهد، اين درحاليست كه فلسطيني ها از سرزمين خود رانده شده اند و تحت ظلم اشغالگران زندگي مي كنند از اين رو از بي. بي. سي مي خواهيم كه تصويري متعادل ارائه دهد.

16-11:48

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها