معاون نخست وزیر عراق خبر بی بی سی را تکذیب کرد

معاون نخست وزیر عراق خبر بی بی سی را تکذیب کرد
شنبه 31 خرداد 1393 - 19:24

العالم - معاون نخست وزير عراق خبر منتشر شده از سوي برخي رسانه ها به ویژه شبکه بی بی سی انگلیس درباره تسلط گروه تروریستی داعش بر پالايشگاه نفت بيجي را تكذيب كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسين الشهرستاني" معاون نخست وزير عراق در امور انرژي روز شنبه در بیانیه ای تأکید کرد که بعضی از رسانه‌ها و به ویژه "بی بی سی" عربی خبری را منتشر کردند مبنی بر اینکه 90 درصد از پالایشگاه "بیجی" تحت کنترل تروریستها است.
"سایت عراقی" السومریه نیوز به نقل از الشهرستانی نوشت: این خبر کاملا دروغ است، و باندهای تروریستی حتی یک وجب به داخل پالایشگاه پیشروی نکرده اند.
الشهرستانی تأکید کرد: تروریستها طی روزهای گذشته خسارتهای سنگینی را خارج از پالایشگاه متحمل شده‌اند.
وی از رسانه ها خواست در انتقال اطلاعات دقت داشته باشند و به خبرنگارانی که در حال انتشار خبرهای نادرست داعش هستند، اعتماد نکنند.
منبعی در پلیس استان صلاح الدین امروز اعلام کرد که نیروهای عراقی حمله تروریستها به پالایشگاه بیجی را ناکام گذاشتند. تروریستها در این حمله قصد داشتند با 3 تانکر سوخت بمبگذاری شده خودشان را به پالایشگاه برسانند.

"خضیر الخزاعی" معاون رئیس جمهور عراق هفته گذشته در دیدار "سایمون کولس" سفیر انگلیس در بغداد، از دولت انگلیس خواست که در سیاست شبکه بی بی سی این کشور که روشی غیر حرفه ای و جانبدارانه را درخصوص تحولات عراق اتخاذ کرده است، تجدید نظر کند.

تروریست های داعش طی چند روز گذشته به ویژه چهارشنبه پیش چندین بار به پالایشگاه نفت بیجی در استان صلاح الدین حمله کردند که با مقاومت ارتش و نیروهای مردمی عراق، 40 نفر از اعضای این گروهک به هلاکت رسیده و ما بقی تروریست ها نیز از اطراف این پالایشگاه متواری شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها