صحنه‌هایی از حمایت گسترده یمنی‌ها از فلسطین

شنبه 28 تير 1393 - 11:16

هزاران تن از مردم یمن، روز گذشته با تظاهرات در استان صعده، جنایت های رژیم صهیونیستی و سکوت جهانی در برابر قتل عام مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند.

خبرنگار شبکه العالم از صعده گزارش داد، این تظاهرات به دعوت "عبدالمالک الحوثی" رهبر گروه حوثی های یمن برگزار شد.

"عبدالملک المارونی" رئیس دادگاه استیناف استان صعده در حاشیه این تظاهرات به شبکه العالم گفت: همه باید مسؤولیت پذیر باشیم، نمی شود منتظر واکنش کسانی بمانیم که سرزمین های ما را از زمین تا دریا و هوا به دشمن فروخته اند.

وی افزود: اگر در قبال جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کنیم، گناهکار خواهیم بود.

"صلاح العزی" فعال فرهنگی یمنی نیز به شبکه العالم گفت: خون فلسطین هنوز در رگ های ما جریان دارد، بنابراین حتی اگر همه جهان علیه فلسطین توطئه کنند و همه خائنان از آن دست بکشند، مساله فلسطین همچنان در دل های ما زنده خواهد ماند.

وی همچنین با اشاره به حمایت مردم کشورهای مختلف از فلسطین، تاکید کرد که ما به خیابان ها ریخته ایم تا تاکید کنیم که همچنان با ملت فلسطین هستیم.

در این میان، هواداران جنبش انصار الله وابسته به حوثی ها، از دلاوری های مقاومت فلسطین در غزه تجلیل و قدردانی کردند و از ملت های عرب خواستند در تظاهراتی فراگیر به یاری ملت فلسطین بشتابند.

"محمد الحوثی" نماینده شورای سیاسی حوثی ها در سخنانی در جمع شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: ای دلاوران غزه، هر روزی که از ثبات شما می گذرد، یک پیروزی برای شما و یک شکست برای دشمن است. به خدا توکل کنید و به سلاح ایمان مسلح شوید، زیرا این سلاح، قوی ترین سلاح است و دشمن آن را ندارد.

"عبدالله الحمران" نماینده انقلابیون یمن نیز در بیانیه پایانی تظاهرات، از جامعه جهانی و آزادگان سراسر جهان خواستند، سکوت خود را بشکنند و جنایت های دشمن صهیونیست علیه مردم فلسطین را رسوا کنند.

وی همچنین خواستار تحریم کالاها و تولیدات رژیم صهیونیستی و آمریکا شد.

19-07:46   
 

پربیننده ترین خبرها