عبدالباری عطوان تحلیل کرد:

جنگ زمینی هم چاره کار رژیم اسرائیل نیست

جنگ زمینی هم چاره کار رژیم اسرائیل نیست
شنبه 28 تير 1393 - 20:01

"عبدالباری عطوان" نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب به ناکامی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد و نوشت: همانطور که حملات هوایی دستاوردی جز کشتار زنان و کودکان نداشته است، عملیات زمینی نیز دستاوردی برای این رژیم به همراه نخواهد داشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه "رای الیوم" در تحلیلی نوشت: هدف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اعلام این موضوع که "مرحله دوم حمله به نوار غزه به صورت زمینی و با هدف تخریب تونل های این منطقه آغاز شده است" القای این ذهنیت بود که مرحله نخست، یعنی حمله هوایی با موفقیت انجام شده و دستاوردهای لازم را محقق کرده است؛ اما این فرضیه نادرست است زیرا حملات هوایی رژیم صهیونیستی پس از گذشت 11 روز نه تنها نتوانسته است، شلیک موشک به تل آویو، قدس، حیفا، اسدود و عسقلان را متوقف و امنیت شهرک نشینان صهیونیست را تامین کند، بلکه اقتصاد صهیونیست ها را فلج کرده است.

وی با بیان این که مرحله دوم این جنگ نیز نتیجه ای بهتر از مرحله اول نخواهد داشت، گفت: حتی ممکن است در روزهای آینده شاهد رویدادهای ناگوارتر و غیرمنتظره ای برای صهیونیست ها باشیم.

عبدالباری عطوان روحیه مبارزان مقاومت را در بالاترین سطح دانست و افزود: 11 روز گذشته گواه این حقیقت است و این امر دلایلی دارد که از جمله می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

نخست اینکه از آغاز حملات صهیونیست ها به نوار غزه، اتحاد مردم غزه بیشتر شده و آنان بیشتر گرد گروه های مقاومت جمع شده اند.

دوم اینکه گروه های مقاومت فلسطینی چنان مبارزه می کنند که گویی چاره ای جز مبارزه تا رسیدن به شهادت یا پیروزی ندارند.

این تحلیلگر عرب در ادامه نوشت: هر چند که این روزها جنگ تبلیغاتی در اولویت است اما رژیم صهیونیستی این بار علی رغم تلاش فراوان برای سرپوش گذاشتن بر حقایق و توسل به تمامی ابزار دروغ پردازی و گمراه کننده، جنگ تبلیغاتی را باخته است و بر عکس جنگ های پیشین، این بار هر چه جنگ طولانی تر می شود، حجم خسارت های اسراییل بیشتر و هر روز افکار عمومی جهان بیشتر علیه این رژیم به پا می خیزد و تظاهرات ضد صهیونیستی در سراسر جهان گسترده تر می شود.

وی نوشت: در جنگ اخیر علیه نوار غزه ثابت شد که تمام ادعاهای سرویس جاسوسی اسراییل مبنی بر این که با بهره گیری از فناوری جهانی و شبکه های جاسوسی، اطلاعات کافی درباره غزه و جغرافیای آن دارد، دروغی بیش نبوده است و هیچ کس نمی داند در زیر، زمین های غزه چه می گذرد.

عبدالباری عطوان افزود: از سوی دیگر 11 روز است که هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین در آسمان غزه مشغول گشت و شناسایی هستند اما حتی نتوانسته اند یک سکوی پرتاب موشک مقاومت را هدف قرار دهند یا یک رهبر حماس را به قتل برسانند.

وی نوشت: گروه های مقاومت فلسطینی وارد جنگ شهادت طلبانه تمام عیاری شده اند؛ رژیم صهیونیستی این جنگ را آغاز و تجهزات لازم را برای آن تدارک دیده است اما حمله هوایی مداوم، پرتاب موشک های مقاومت را متوقف نکرده است، بنابراین حمله زمینی نیز قادر نخواهد بود فرزندان غزه را به زانو در آورد.

عبدالباری عطوان تصریح کرد: همه تجاوزگری های سابق اسراییل محکوم به شکست بوده است، بسیاری از نظام های عربی برکنار شده اند، بسیاری از سران رژیم صهیونیستی قدرت را به دیگران واگذار کرده اند اما مقاومت، موشک ها و فرهنگ آن باقی مانده و تا اشغالگری ادامه دارد، مقاومت نیز همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

پربیننده ترین خبرها