چرا اشغالگران به الشجاعیه حمله کردند؟ + ویدیو

يکشنبه 29 تير 1393 - 18:12

غزه، العالم ـ خبرنگار العالم در غزه گزارش داد که وضعیت انسانی شهرک الشجاعیه پس از کشتار شهروندان این منطقه به دنبال حملات سنگین و وحشیانه این رژیم بسیار ناگوار است.

"اسرا البحیصی" خبرنگار العالم گفت: شمار زیادی از قربانیان زیر آوار مانده اند و حملات صهیونیست ها همچنان ادامه دارد به همین دلیل شمار قطعی شهدا و زخمی ها مشخص نیست.

طبق آخرین گزاش ها بیش از 70 نفر بر اثر حملات شدید رژیم صهیونیستی به شهرک الشجاعیه شهید شده اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: وضعیت در شهرک الشجاعیه بسیار ناگوارتر از آن است که در رسانه ها نشان داده می شود. هیچ تصویری نمی تواند واقعیت جنایات زشتی را که بر اثر بمباران منازل و تخریب آنها بر سر ساکنانشان در این منطقه اتفاق افتاده است، بیان کند.

البحیصی با اشاره به اینکه حمله خمپاره ای، شلیک موشک ها و شلیک تانک های اشغالگران صهیونیست به سوی منازل شهروندان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: منزل مجاور محل سکونت وی بمباران شده است و شهروندان این منطقه در نگرانی به سر می برند و شمار زیادی از مردم این شهرک، اینجا را ترک کرده اند.

خبرنگار العالم بزرگترین مشکل در این منطقه را باقی ماندن شمار زیادی از شهدا و زخمی ها زیر آوار دانست و گفت: صلیب سرخ با جنبش حماس ارتباط برقرار کرده و از آنها خواسته است تا برای انتقال شهدا و زخمی ها، با آتش بس سه ساعته در راستای اهداف انسانی موافقت کند که جنبش حماس با این درخواست موافقت کرد. اما رژیم صهیونیستی با خودداری از پذیرش آن، به حملات خود ادامه داد. از این رو، حماس و مسوولان نوار غزه، تصمیم گرفتند برای حفظ نهادهای خدماتی در مقابل آنها سپر انسانی تشکیل دهند.

اسراء البحیصی افزود: در حال حاضر منتظر رسیدن کاروانی از سوی صلیب سرخ، هلال احمر، وزارت بهداشت، نیروهای امدادی و پزشکی و خودروهای آمبولانس هستیم که همه آنها در حاشیه شهرک الشجاعیه مستقر خواهند شد و نمایندگان رسانه ها نیز در محل حضور خواهند یافت تا این تجمع را پوشش دهند. زیرا آنها، خواستار پوشش خبری این تجمع هستند تا در صورت هدف قرار گرفتن آن، تصویر آن به جهانیان مخابره شود.

البحیصی ادامه داد: نهادهای مزبور در حال حرکت به سوی شهرک الشجاعیه هستند تا شهدا و زخمی های این منطقه را منتقل نمایند و بدین ترتیب به سپری انسانی در مقابل حملات صهیونیست ها به نهادهای خدماتی تبدیل شوند و از سوی دیگر، بتوانند زمینه خروج ساکنان شهرک الشجاعیه را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: شمار نهایی شهدا، زخمی ها و مفقودین حملات صهیونیست ها به غزه، مشخص نیست. اما تاکنون پیکرهای 40 شهید به بیمارستان ها منتقل شده است. اما شمار زیادی از شهدا همچنان زیر آوار هستند. به طوری که ساختمان چهارطبقه محل زندگی خانواده الحلو که در هر طبقه از آن هشت تا 10 نفر زندگی می کردند بر اثر بمباران هواپیماهای صهیونیست ها، به طور کامل منهدم شده است و از مجموع اعضای این خانواده فقط 10 تن از آنها از زیر آوار خارج شده اند.

این در حالی است که بقیه آنها همچنان زیر آوار هستند و در سایر حملات صهیونیست ها، نیز چنین وضعیتی مشاهده می شود و شمار زیادی از قربانیان زیر آوار باقی مانده اند.

خبرنگار العالم گفت: شمار زیادی از زخمی ها در مساجد و خیابان ها، مانده اند و به علت نبود امکان انتقال آنها به مراکز درمانی، شماری از آنها دچار خونریزی شدید شده و به شهادت رسیده اند و وضعیت بسیار ناگواری بر منطقه حاکم است و در انتظار به نتیجه رسیدن این کاروان خدماتی هستیم و هنوز مشخص نیست که صهیونیست ها آن را مورد هدف قرار می دهند یا این که قادر به انجام مأموریت خود خواهد بود.

وی تصریح کرد: به دو دلیل احتمال حمله به شهرک الشجاعیه وجود دارد. اول این که مقاومت توانست در جنگ با اشغالگران در این منطقه، به اهداف خود دست یابد و اخبار از کشته شدن شمار زیادی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه حکایت دارد. دوم این که اشغالگران در پی انتقام از ساکنان این منطقه هستند و از زمان آغاز تجاوز اخیر تاکنون، بارها پیامک های تهدیدآمیزی به تلفن های همراه شهروندان ارسال و در آن بر ضرورت تخلیه منازل و ویران کردن این شهرک تأکید کرده اند.

با این وجود ساکنان این شهرک با ماندن در منازلشان، همچنان مقاومت کرده و به شدت با ترک خانه و کاشانه شان مخالفت کرده اند. از این رو، رژیم صهیونیستی، با هدف انتقام از آنها، کلیه ساکنان این شهرک را هدف قرار داده است.

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در پایان اظهار داشت: در طول سالیان گذشته، شمار زیادی از نیروهای مقاومت از این شهرک برخاسته اند و اشغالگران، در حال حاضر با در پیش گرفتن کشتار دسته جمعی ساکنان الشجاعیه، درصدد انتقام از مردم این منطقه برآمده اند این در حالی است که کلیه شهدای این منطقه شهروندان غیر نظامی هستند.

پربیننده ترین خبرها