حمایت تونسی‌ها از غزه در مراسم روز جهانی قدس + فیلم

پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 - 22:17

تونس (العالم) –جمعیت‌ها و سازمانهای تونسی با برگزاری همایش "الاقصی" با حضور شماری از شخصیت های سیاسی به مناسبت روز جهانی قدس، بر ضرورت حمایت از فلسطین و به ویژه مردم غزه تأکید کردند.

خبرنگار شبکه العالم از تونس گزارش داد: همایش الاقصی فرصتی برای محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سایه چالش‌های منطقه ای فرا روی مقاومت است.
پیش از آغاز این همایش، تظاهراتی اعتراض آمیز در محکومیت جنایات صهیونیستی علیه غزه برگزار شد و شماری از فعالان سیاسی و مردمی تونس با ارسال پیامی، همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام داشتند.
"صلاح الدین المصری" رییس انجمن تونسی تسامح به خبرنگار شبکه العالم گفت: پیام ما، آن است که ملت های عربی و اسلامی پشتیبان مقاومت هستند.
وی افزود: راهکار سازش رو به زوال است، و پس از آن رژیم صهیونیستی هم نابود خواهد شد .
"محمد کاظم الشهابی" هماهنگ کننده اقدام ملی برای پشتیبانی از انقلاب بحرین به خبرنگار العالم گفت: برخی از رژیم های عربی با دشمن برای در هم شکستن مقاومت در فلسطین و سایر کشورهای عربی و اسلامی همدست شده اند.   
برخی از سخنرانان به تشریح ائتلاف میان گروههای تکفیری با رژیم صهیونیستی به منظور هدف قرار دادن مقاومت و غرق کردن منطقه در دور باطل درگیری داخلی پرداخته و گفتند هیچ صدایی برتر از صدای مقاومت به منظور باقی ماندن نوک پیکان نبرد علیه رژیم صهیونیستی نیست.  
"عابد الزریعی" کارشناس فلسطینی هشدار داد، صهیونیسم برای اجرای طرح هایش، گروههای تکفیری را همراهی خوب یافت که هدفش تجزیه امت و شعله ور ساختن آتش جنگ های بیهوده به منظور دور ساختن امت عربی و اسلامی از رویارویی با این رژیم است.

پربیننده ترین خبرها