گزارش اختصاصی از "عید شهید" در غزه + فیلم

سه شنبه 7 مرداد 1393 - 13:27

غزه (العالم)- فلسطینیان غزه امسال، در زیر بمباران و گلوله باران رژیم صهیونیستی و عزاردار و بی سرپناه در بیمارستان ها به استقبال عید فطر رفتند.

"اسراء البحیصی" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از غزه گزارش داد، عید فطر امسال را در نوار غزه باید میان ویرانه خانه ها، خیابان هایی که بستر خواب آوارگان شده است، قلب های شکسته مادران فرزند از دست داده و اشک های یتیمان جستجو کرد.
مردم غزه خون های جاری بیگناهان در گوشه و کنار این منطقه را نماد عید امسال می خوانند و از این که کسی جویای حالشان نیست، گلایه می کنند.

یکی از ساکنان غزه گفت: من امسال عید (فطر) را به چه کسی تبریک بگویم، همه ما در غزه وضعیت مشابهی داریم؛ خون شهروندان همچنان ریخته می شود.

یکی از زنان  غزه نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: هیچ کس سراغ ما را نمی گیرد و حالی از ما نمی پرسد؛ فرزندان ما کشته می شوند، و خانه هایمان ویران می شود، آواره خیابانها شده ایم، و دنیا فقط نظاره گر ما است.

زن دیگری گفت: ما هر سال عید را جشن می گرفتیم، ولی امسال آواره خیابانها شده ایم، مردم آواره چگونه عید را جشن بگیرند.

3 هزار و 640 خانه ویران شده و بیش از هزار و 100 نفر جان باخته اند. 6 هزار نفر نیز مجروح شده اند و در بیمارستان ها به سر می برند.
کودکان غزه اوقات فراغت خود را نه در بازی با همسالان بلکه در بیمارستان ها صرف می کنند.

یکی از زنان غزه که کودک خردسالش به دلیل جراحت در حملات صهیونیستها، در بیمارستان شفاء غزه بستری شده است، تأکید کرد: اطراف خود را نگاه کنید، در هرجا می بینید که یکی از افراد هر خانواده در بیمارستان شفاء بستری شده است، ما چگونه عید بگیریم؛ فرزند و پدر و مادر من اینجا بستری شده و مادرم 3 ساعت است که در اتاق عمل است.

یکی از کودکان بستری شده در بیمارستان غزه به خبرنگار العالم گفت: به جای اینکه در کنار دیگر بچه ها در روز عید به پارک بروم، در بیمارستان نشسته ام.

زن دیگری به خبرنگار العالم گفت: می خواهم به دنیا بگویم این عیدی بود که برای ما درست کردند، کودکان و جوانان فلسطینی غزه را کشتند، همه کشورهای دنیا وضعیت ما و عذابی را که متحمل شده ایم ببینند.

مردم غزه عید امسال را "عید شهید" نامیده و در انتظار توقف تجاوزات صهیونیستها، پایان محاصره و بازسازی ویرانه ها نشسته اند.

MKH-29-07:39

پربیننده ترین خبرها