غزه، بدون آب آشامیدنی و در تاریکی مطلق + فیلم

چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 11:26

رژیم صهیونیستی با حمله هوایی به غزه، آخرین نیروگاه برق ِ سالم این شهر را به آتش کشید و غزه را در تاریکی مطلق فرو برد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از غزه، اداره برق غزه اعلام کرد: تنها نیروگاه تولید برق غزه، به سبب حمله هوایی رژیم صهیونیستی در آتش سوخت و از کار افتاد.

با فرو رفتن غزه در تاريكي، فلسطيني ها به عصر شمع برگشتند

رژیم صهیونیستی در یک اقدام غیرانسانی دیگر، چاه های آب و شبکه آبرسانی آب به منازل شهروندان فلسطینی را هدف قرار داد تا مردم غزه، که از هشت سال پیش به سبب محاصره، به شدت از کمبود آب آشامیدنی رنج می بردند، این بار در برابر فاجعه ای انسانی قرار گیرند. 

صف بستن مردم غزه، براي مصرفِ آخرين قطره هاي آب در لوله ها

"ماهر النجار" از مسئولان اداره آب در باریکه غزه، روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: شمار بسیار زیادی از چاه های آب غزه، بر اثر حملات مستقیم و غیرمستقیم رژیم صهیونیستی از بین رفتند و شبکه آبرسانی به مناطق مختلف باریکه غزه نیز آسیب های جدی دیده است، به همین سبب بیش از نیمی از ساکنان غزه، از نعمت آب، محروم شده اند. 

وی افزود: در این میان، سیستم انتقال فاضلاب نیز کاملا از کار افتاده و شمار زیادی از ایستگاه های فاضلاب غزه، متوقف شده اند.

باریکه غزه، که به سبب تراکم جمعیت، به حداقل سالانه 180 میلیون متر مکعب نیازمند است، از هشت سال پیش به سبب محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی از کمبود ِ کشندۀ آب رنج می برد و رژیم صهیونیستی، اجازه نمی دهد که بیش از سالانه 80 میلیون متر مکعب آب، به غزه برسد. اکنون با نابود شدن چاه های غزه، این منطقه در آستانۀ بحران انسانی قرار گرفته است.

غزه، بدون آب و در تاريكي مطلق

رژیم صهیونیستی با این گونه حملات سازمان یافته و اهداف تعیین شده، به دنبال مجازات ِ دسته جمعی ِ فلسطینی هایی است که از حملات وحشیانه و روزانه این رژیم از زمین و هوا و دریا، جان به سلامت برده اند.

29-17:35
26

پربیننده ترین خبرها