مالکی: پوشش سیاسی داعش، خطرناک‌تر از تهدید امنیتی است

مالکی: پوشش سیاسی داعش، خطرناک‌تر از تهدید امنیتی است
چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 22:43

نخست وزیر عراق تاکید کرد، برخی شخصیت های سیاسی با به کار بردن توصیف "انقلابی" برای گروهک داعش، درصدد توجیه اقدامات این گروه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نوری مالکی روز چهارشنبه در نطق تلویزیونی هفتگی خود گفت: ماهیت واقعی داعش و تروریسم بر هیچ کس پنهان نیست و حقیقت امور مشخص است؛ اما برخی از شخصیت های سیاسی سوار بر این موج شده اند و بر اقدامات داعش سرپوش می گذارند.

مالکی خاطرنشان کرد که سرپوش گذاشتن سیاسی بر اقدامات داعش از تهدیدات امنیتی آن خطرناک تر است؛ چرا که برخی حتی کشتار جمعی را که داعش به مناسبت عید مرتکب شد، توجیه می کند.

نخست وزیر عراق درباره موضوع آواره شدن مردم ازمناطقی که تحت سلطه عناصر داعش است، گفت: دولت کمیته ای در سطح وزرا با هدف رساندن کمک ها به دست آوارگان تشکیل شده است.

وی افزود: کار توزیع کمک ها آغاز شده است و تلاش می شود تا برحسب امکانات موجود، برای آوارگان مسکن تامین شود.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: دولت مبلغ 500 میلیارد دینار عراقی (حدود 423 میلیون دلار) را به عنوان اولین سری از کمک ها به خانواده های آواره اختصاص داده و 500 میلیارد دینار دیگر نیز به عنوان پس انداز برای آنان درنظر گرفته است.

وی یادآور شد که رسیدگی به آوارگان امر بسیار دشواری است، چرا که به طور غیرمنتظره اتفاق افتاد.

در همین حال یکی از مسئولان ائتلاف دولت قانون که ریاست آن را نوری مالکی برعهده دارد، امروز گزارش های منتشره مبنی برانصراف مالکی از نامزد شدن برای تصدی پست نخست وزیری عراق را تکذیب کرد.

"محمد الصيهود" گفت: اظهارات  منتشر شده دراین باره بی پایه و اساس است و صحت ندارد و نوری مالکی همچنان تنها نامزد ائتلاف دولت قانون برای پست نخست وزیری است.

الصیهود افزود: "دولت قانون به نامزدی نوری مالکی پایبند است؛ چرا که وی دارای طرحی ملی با هدف حفظ وحدت کشور است".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها