درگیری شدید ارتش سوریه و داعش در استان حسکه

درگیری شدید ارتش سوریه و داعش در استان حسکه
يکشنبه 12 مرداد 1393 - 20:09

ارتش سوریه و کمیته های دفاع مردمی کُرد با گروه تروریستی داعش در جنوب شهر الحسکه (مرکز استان الحسکه در شمال شرق این کشور) به شدت درگیر شده و کنترل این مناطق را در دست گرفته‌اند.

حسن الحسن کارشناس نظامی سوری روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ارتش سوریه همه مراکز نظامی را در شهر حسکه و حومه این شهر تحت کنترل خود دارد و خبر تصرف داعش بر این مراکز صحت ندارد.

منابع خبری نیز اعلام کردند: همه مواضع نظامی داخل و خارج شهر حسکه تحت کنترل ارتش است.

الحسن افزود: تلفات روزانه گروه های تروریستی به ده ها و گاه به صدها نفر می رسد و خبر توانایی داعش و دیگر گروه های تروریستی برای تصرف استان حسکه شایعه ای بیش نیست.

ارتش سوریه پس از بازپس گیری ارتفاعات "طلعه موسی" در منطقه کوهستانی القلمون در مرز این کشور با لبنان، هم اکنون به دنبال بازپس گیری ارتفاعات استراتژیک دیگری به نام " تلة موسی" است که در این صورت می تواند مسیر نقل و انتقال نظامی گروه های تروریستی از لبنان به سوریه را مسدود کند.

این کارشناس نظامی گفت: پاکسازی ارتفاعات تلة موسی به معنای تسلط بیشتر ارتش بر مناطق مرزی با لبنان خواهد بود. منطقه مرزی عرسال لبنان اصلی ترین محل تجمع گروه های مسلح است گروه های مسلحی که هم امنیت لبنان و هم امنیت سوریه را به خطر می اندازند.

ارتش سوریه همچنین با کمین گذاری در القلمون توانست بیش از 200 عضو داعش و جبهه النصره را به هلاکت برساند که در یکی از این کمین ها توانست مانع نفوذ گروهی مسلح از لبنان به منطقه الجبه شود.

شاید ماه ژوئیه گذشته بدترین ماه برای گروه های مسلح مستقر در اطراف شهر دمشق باشد، زیرا گروه های مسلح اذعان کرده اند که حدود 400 عضو خود را در این ماه از دست داده اند.

MKH-3-07:50

پربیننده ترین خبرها