گزارش العالم از شدت خسارات در بیت حانون

سه شنبه 14 مرداد 1393 - 20:29

در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهر بیت حانون تقریبا به طور کامل ویران شده است و بوی ناخوشایندی در تمام نقاط شهر به مشام می‌رسد.

"اسراء بحیصی" خبرنگار شبکه العالم امروز سه شنبه از بیت حانون در باریکه غزه گزارش داد: عملیات جستجوی اجساد و خارج کردن آنها از زیر آوار به دلیل کمبود ابزار و امکانات لازم و تخریب گسترده این شهر، بسیار کند پیش می رود و بوی اجساد از تمام نقاط شهر بلند شده است. می توان گفت بیت حانون در پی حملات رژیم صهیونیستی به شبه مخروبه ای بدل شده است.

بوی گازهای استفاده شده در تسلیحات رژیم صهیونیستی، اجساد انسان ها و چهارپایان باعث شده به سختی بتوان در خیابان ابوعوده در شهر بیت حانون توقف کرد. عملیات جستجو همچنان ادامه دارد و خسارات وارده به شهر و تخریب آن بسیار فراتر از تصور است.

بیت حانون تقریبا به طور کامل نابود و بیش از 90 درصد خانه ها تخریب شده اند. شهروندان بر روی آوار خانه های خود نشسته اند و تلاش می کنند تا چیزی که از این تخریب سالم باقی مانده است، در میان آوار بیابند.

بیت حانون به سبب فعالیتهای زراعی خود، سبد غذایی نوار غزه به شمار می آمد. اینک مساله این است که خانواده هایی که منازلشان ویران شده است، کجا زندگی خواهند کرد؟ آیا چادری بپا می کنند و یا در مدراسی که آنها نیز از تخریب و ویرانی در امان نمانده اند، بسر خواهند برد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که پیش بینی می شود اجساد بسیاری در زیر آوار باشد، هر روز عملیات خارج کردن اجساد از زیر آوار در نقاط مختلف ادامه دارد. در همان ساعات اولیه آتش بس، 3 شهید از بیت حانون و 3 شهید دیگر در رفح و 3 تن دیگر در جبالیا از زیر آوار اخراج شدند.

به گفته خبرنگار العالم، اهالی بیت حانون در جستجوی خویشاوندان خود هستند که در جنگ مفقود شدند، اما عملیات جستجو به زمان طولانی نیاز دارد.

به دلیل شدت حملات و تخریب گسترده شهر، نیروهای امداد گر از ابزارها و امکانات لازم برخوردار نیستند، زیرا بسیاری از تجهیزات و امکانات بمباران شده اند. نیروهای امدادی موسوم به "دفاع مدنی" از همه خواسته اند تا در جستجوی اجساد همکاری کنند.

5-13:39

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها