پارلمان اردن از اسراییل شکایت می‌کند

پارلمان اردن از اسراییل شکایت می‌کند
پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 21:13

پارلمان اردن در تدارک جمع آوری اسناد و مدارک فجایع جنگ غزه برای محاکمه جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی در دادگاه جنایی بین‌المللی است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نمایندگان پارلمان اردن، به منظور تشکیل پرونده در دادگاه های بین المللی، در صدد جمع آوری اسناد و مدارکی هستند که ثابت می کند، مقامات رژیم صهیونیستی، ضد فلسطینی ها مرتکب جنایت های جنگی شده اند.

نمایندگان اردنی، مدارک به دست آمده را ضمیمه پرونده ای خواهند کرد که در سال 2007، علیه جنایتکاران جنگی صهیونیست تشکیل شده اما ادامه روند شکایت راکد مانده است.

"مصطفی یاغی" نماینده کمیسیون حقوقی مجلس اردن در گفت وگو با پایگاه خبری "رأی الیوم" تاکید کرد که همه جا را برای تهیه مدارک و اسناد ضد جنایتکاران صهیونیست، زیر پا خواهد گذاشت.

نمایندگان مجلس اردن، طرح خود را "اردنی ها، ضد وحشیگری اسراییل" نام گذاری کردند.

نمایندگان اردن، پیش از این در سال 2007، ستادی پارلمانی تشکیل داده بودند تا بتوانند جنایت های رژیم صهیونیستی در حمله به غزه را به دادگاه های بین المللی بکشانند اما مشکل تراشی بر سر سفر رییس کمیسیون پارلمانی مجلس اردن، جلوی سفر او به دادگاه های بین المللی را گرفت و مردم اردن را شگفت زده کرد.

نمایندگان اردنی برای جلوگیری از تکرار خیانت سابق دولت در جلوگیری از به ثمرنشستن محاکمه جنایتکاران صهیونیست، گفت وگوهایی با دولت انجام دادند تا موفقیت طرح خود را تضمین کنند و دولت موظف شده است موضع آشکار خود را در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه اعلام و سفیر اردن را از تل آویو احضار کند و به سفیر رژیم صهیونیستی در امان نیز پیام اعتراض دولت اردن ابلاغ شود.

دولت اردن همچنین موظف خواهد شد که مستقیما برای محاکمه رهبران صهیونیست، به ویژه بیامین نتانیاهو، نخست وزیر و فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی، به دادگاه جنایت های بین المللی شکایت کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها