ارتش لبنان وارد عرسال شد

ارتش لبنان وارد عرسال شد
جمعه 17 مرداد 1393 - 21:07

فرمانده ارتش لبنان از ورود نیروهای ارتش این کشور به شهر عرسال در مرز سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه لبنانی النشره، "ژان قهوجی" فرمانده ارتش لبنان جمعه شب پس از نشستی امنیتی در ساختمان نخست وزیری این کشور گفت: سربازان ارتش لبنان که به گروگان گرفته شده اند، در حال حاضر خارج از شهر عرسال هستند.

قهوجی افزود: ما نیازمند پشتیبانی هوایی در مبارزه با تروریسم هستیم و کسی نمی تواند مانع ورود ارتش به عرسال شود.

پیش از این یک منبع نظامی لبنان از ورود ارتش به شهر عرسال در شرق لبنان خبر داده بود. این شهر از چند روز قبل شاهد درگیری با تروریست های مسلحی است که از سوریه وارد خاک لبنان شده اند.   

فرمانده ارتش لبنان ادامه داد: امروز جمعه اولین پست ایست و بازرسی را در غرب شهر ایجاد کردیم و به تدریج به سوی داخل شهر پیشروی می کنیم.

عرسال در مرز شرقی با سوریه قرار دارد و 35 هزار لبنانی و 47 هزار آواره سوری در این شهر اقامت دارند.

روز جمعه منطقه عرسال در مرز لبنان با سوریه که به تازگی صحنه درگیری ارتش لبنان با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره بود، با خروج افراد مسلح از این شهر آرامش خود را بازیافت. افراد مسلح به دنبال میانجیگری مرکز علمای مسلمان لبنان از عرسال خارج شدند.

یکی از ساکنان شهر عرسال گفت: ارتش لبنان وارد شهر شده است، اما درگیری و تیراندازی رخ نداده و تروریست های مسلح نیز مشاهده نشده اند.    

درگیری ارتش لبنان و تروریست های مسلح به کشته شدن 17 سرباز لبنانی و دهها تروریست انجامیده اسنت. 19 سرباز و 17 نیروی امنیتی همچنان در دست تروریست های مسلح هستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها