استعفای نظامی سعودی برای انجام عملیات انتحاری!

استعفای نظامی سعودی برای انجام عملیات انتحاری!
شنبه 18 مرداد 1393 - 14:18

در جدیدترین عملیات تروریستی داعش در عراق، یک نظامی سابق عربستانی سعودی خود را منفجر کرد تا به قافله انتحاری‌های سعودی داعش بپیوندد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعان البقمی با نام تشکیلاتی "ابوعزام البقمی الجزراوی" یک نظامی سعودی از استان "تربه السعودیه" بود که 4 ماه قبل به تروریست های داعش در سوریه پیوست.

یکی از نزدیکان البقمی در گفت و گو با روزنامه الحیاة خاطرنشان کرد، جمعان پسر دوم خانواده 22 سال سن داشت و در خدمت نیروی نظامی عربستان بود اما حدود 4 ماه قبل استعفا داد تا برای جنگ به سوریه برود و بعد از مدتی از سوریه به همراه سایر داعشی ها به عراق رفت.

وی افزود: تاثیر پذیری جمعان از افکار تروریستی از طریق پایگاه های اجتماعی و ویدیوهای منتشر شده توسط تشکیلات داعش و القاعده شروع شد.

جمعان البقمی دو ماه قبل بعد از آن که در لیست داوطلبان عملیات انتحاری ثبت نام کرد همراه 50 تن دیگر از گروه های مسلح به عراق رفت و پنجشنبه گذشته سوار بر یک خودروی بمب گذاری شده به یک مرکز تجاری در الرمادی حمله ور شد و خود را منفجر کرد.

عناصر داعش یک فایل ویدیویی از عملیات انتحاری البقمی را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

پیش از این الربیعی، مشاور امنیت ملی سابق عراق، گفته بود که 55 درصد عناصر انتحاری که خود یا وسایل نقلیه بمب گذاری شده را در عراق منفجر می کنند، تبعه عربستان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها