فراکسیون الاحرار:

نمایندگان فراکسیونها، العبادی را انتخاب کردند

نمایندگان فراکسیونها، العبادی را انتخاب کردند
دوشنبه 20 مرداد 1393 - 20:23

العالم - نماینده فراکسیون الاحرار پارلمان عراق امروز (دوشنبه) تاکید کرد که انتخاب "حیدر العبادی" برای تشکیل کابینه عراق، از سوی نمایندگان فراکسیون های ائتلاف ملی و نه از طریق رای گیری تمام فراکسیونهای ائتلاف پارلمان صورت گرفت.

به گزارش شبکه خبری العالم، "بهاء الاعرجی" در گفتگو با پایگاه خبری سومریه نیوز گفت: انتخاب العبادی از سوی ائتلاف ملی پارلمان عراق برای احراز نامزدی پست نخست وزیری عراق، از طریق رای گیری صورت نگرفته و تمام فراکسیونهای ائتلاف ملی حاضر نبودند، بلکه نمایندگانی از فراکسیونها حاضر شدند و امضا کردند.

وی افزود: درمعرفی العبادی برای احراز پست نحست وزیری عراق، "کرار خفاجی" نماینده فراکسیون الاحرار، "ابراهیم جعفری" نماینده فراکسیون اصلاح و "شهرستانی" نماینده فراکسیون مستقلون و غیره حاضر بوده و العبادی را انتخاب کردند، اما دیگر اعضا باید امضای این نمایندگان فراکسیونها را محترم بشمارند.

جریان اصلاح ملی پارلمان عراق پیشتر اعلام کرده بود که 127 نماینده از ائتلاف ملی پارلمان عراق، حیدر العبادی را برای احراز پست نخست وزیری این کشور انتخاب کردند؛ این افراد اکثریت نمایندگان ائتلاف ملی را تشکیل می دهند.

"محمد المیاحی" عضو فراکسیون المواطن در پارلمان عراق نیز تاکید کرده بود که "فواد معصوم" رییس جمهوری عراق، العبادی را در ساعات آتی مامور تشکیل دولت خواهد کرد که این اتفاق نیز صورت گرفت.

نوری مالکی روز گذشته اعلام کرده بود که در دادگاه فدرال علیه رییس جمهوری عراق به سبب ارتکاب یک تخلف قانونی و عدم تعیین فراکسیون بزرگتر شکایت خواهد کرد؛ مالکی گفت که رییس جمهوری دو بار قانون اساسی را نقض کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها