ائتلاف دولت قانون به دادگاه فدرال عراق شكايت می‌کند

ائتلاف دولت قانون به دادگاه فدرال عراق شكايت می‌کند
چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 17:59

بغداد، العالم - ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تأكيد كرد، با هدف تقديم شكايت به دادگاه فدرال عراق در راستاي بازپس گيري حق قانوني خود در زمينه تشكيل كابينه جديد، نشستي با حضور كليه نمايندگان عضو، برگزار خواهد كرد.

به دنبال معرفي "حيدر العبادي" براي تشكيل كابينه عراق از سوي فؤاد معصوم رئيس جمهور اين كشور، ائتلاف دولت قانون با اشاره به اينكه به عنوان بزرگترين ائتلاف پارلمان، العبادي را براي اين منصب كانديدا نكرده است، تأكيد كرد: براي دستيابي به حكم قطعي در اين باره به دادگاه فدرال عراق، شكايت خواهد كرد.

جمعه العطواني، عضو ائتلاف دولت قانون روز چهارشنبه در اين باره گفت: اميدوارم كه دادگاه فدرال در مقايسه با گذشته، حكم شفافتر و واضح تري صادر نمايد و در زمينه صدور حكم، با جديت و سرعت بيشتري عمل كند، زيرا زمان متوقف نخواهد شد و ما در آستانه تحولات و مراحل قانوني مختلفي در كشور هستيم و كشور در انتظار تشكيل كابينه جديد است. از اين رو، از دادگاه فدرال عراق درخواست مي كنيم در زمنيه تعيين و حل اختلاف كنوني به سرعت اقدام نمايد.

از سوي ديگر، ساير احزاب عضو ائتلاف ملي نيز از اعضاي خود خواستند با حفظ وحدت و يكپارچگي با تهديدات امنيتي كنوني در عراق مقابله كنند.

محمد جميل المياحي عضو ائتلاف "مواطن" در گفتگو با العالم گفت: از نوري مالكي مي خواهيم تا به جمع ائتلاف ملي بپيوندد و خارج از آن باقي نمانند. ما بارها به وي اعلام كرده و مجددا تأكيد مي كنيم كه خروج از ائتلاف ملي به منزله خودكشي سياسي است.

ناظران بر اين باورند روند انتخاب نامزد ائتلاف ملي به منزله سپري شدن بحران كنوني در داخل ائتلاف ملي است و ساير اختلافات براساس قانون اساسي و حكم دادگاه فدرال عراق حل خواهد شد.
tt-13-11:49

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها