ماراتن مذاکرات درون حزبی برای تشکیل دولت عراق

پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 - 22:15

نویسنده و کارشناس سیاسی عراقی اعلام کرد که حزب الدعوه، ائتلاف دولت قانون و ائتلاف ملی درپی مکلف شدن حیدر العبادی به تشکیل دولت جدید، مذاکرات درون حزبی را برای بررسی نحوه مشارکت در دولت آغاز کرده اند.

محمود الهاشمی روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: حزب الدعوه از سه روز پیش مذاکراتی را در دفتر خود برای بررسی نحوه مشارکت در دولت آغاز کرده است.
الهاشمی افزود: حزب الدعوه سابقه ای طولانی در فعالیت سیاسی دارد و تلاش می کند که موجودیت خود را در صحنه سیاسی عراق حفظ کند.

موضع دولت قانون درباره العبادی
وی خاطرنشان کرد: ائتلاف دولت قانون نیز مذاکرات مشابهی را آغاز کرده و معتقد است که حیدر العبادی از جرگه ائتلاف دولت قانون دور شده و اعضای ائتلاف ملی هم با یکدیگر در حال مذاکره هستند.
این نویسنده و کارشناس سیاسی عراقی تصریح کرد که ائتلاف ملی باید وارد مذاکرات رسمی تشکیل دولت جدید شود زیرا از قدرت زیادی برخوردار است.
الهاشمی گفت: العبادی برای تشکیل دولت خود باید به خوبی با حزب الدعوه، ائتلاف دولت قانون و ائتلاف ملی مذاکره کند و پیش بینی می شود که احزاب کُرد و سنی مطالبات و خواسته های بسیار زیادی را در مذاکرات رسمی مطرح کنند.

العبادی در تشکیل دولت موفق نخواهد شد
کارشناس سیاسی عراقی از برخی شخصیت های سیاسی به علت تخریب وجهه ارتش انتقاد کرد و افزود: برخی شخصیت های سیاسی اظهاراتی مغایر با منافع ملی بیان می کنند و خواستار خروج نیروهای ارتش از شهرهای غربی عراق هستند در حالی که چنین خواسته ای به نفع کشور نیست و این در حالی است که وضعیت امنیتی استان نینوا پیچیده و نگران کننده است.
الهاشمی تصریح کرد: العبادی تجربه فعالیت در زمینه امنیتی ندارد و نمی تواند با احزاب به خوبی مذاکره کند و احتمالاً در تشکیل دولت ناتوان خواهد ماند و فرد دیگری مکلف به تشکیل دولت خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها