میلیون ها گلوله بر سر مردم مظلوم غزه

میلیون ها گلوله بر سر مردم مظلوم غزه
جمعه 24 مرداد 1393 - 15:16

العالم - یکی از مسئولان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم از 2 میلیون و 500 هزار نوع گلوله علیه غزه استفاده کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرونوت" به نقل از یک مقام نظامی صهیونیست که خواست نامش فاش نشود، نوشت: با آغاز تهاجم نظامی اسرائیل علیه غزه، چهار میلیون و 800 هزار گلوله سلاح سبک، 43 هزار گلوله خمپاره و 39 هزار گلوله تانک در اختیار نظامیان قرار گرفت که بر اساس گزارش ها دستکم 60 درصد از این مهمات در این جنگ استفاده و بقیه آن در انبارها جهت بکارگیری آن در مواقع اضطراری ذخیره شده است.

وی افزود: در طول این جنگ (40 روزه) خودروهای زرهی از جمله، تانک ها، توپخانه، ادوات زرهی و بولدوزرها 11 ملیون لیتر سوخت مصرف کرده اند؛ جنگنده های اسراییل نیز نزدیک به 50 میلیون لیتر سوخت بکار برده اند؛ این میزان یعنی دو برابر میزان سوختی که جنگنده های اسراییلی در تهاجم قبلی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 2012  مورد استفاده قرار داده اند.

برآوردها حاکی از آن است که پر کردن انبارهای ذخیره ارتش صهیونیستی هزینه ای بین 2 تا 4 میلیارد شیکل (بین ششصد میلیون دلار تا یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون دلارآمریکا) را می طلبد.

بنا به آمار منابع رسمی فلسطینی، در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه یک هزارو 963 فلسطینی شهید، بیش از ده هزار نفر زخمی و سی و هشت هزارو 86 منزل مسکونی ویران شد. مراکز دولتی و پایگاههای نظامی در غزه نیز از این یورش ددمنشانه در امان نماندند.

پربیننده ترین خبرها