حمایت مجلس اعلای اسلامی عراق از تصمیم مالکی

حمایت مجلس اعلای اسلامی عراق از تصمیم مالکی
شنبه 25 مرداد 1393 - 13:24

یکی از اعضای ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق از حمایت نوری مالکی نخست وزیر وقت این کشور از حیدر العبادی که مامور تشکیل دولت جدید شده است، تقدیر کرد.

"محمد الشمری" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: این اقدام بسیار پسندیده، مورد استقبال محافل داخلی، منطقه ای و بین المللی قرار گرفت و مسیر را برای گذر از مرحله کنونی هموار کرده است.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با قدردانی از تلاش های حزب الدعوه، ائتلاف دولت قانون و هم چنین برخی کشورهای منطقه و محافل بین المللی افزود: در روزهای گذشته، فعالیت های گسترده ای برای نزدیک کردن دیدگاههای مالکی و العبادی انجام شد و به نتیجه مطلوبی نیز رسیده است.

الشمری خاطرنشان کرد: تصمیم مالکی باعث شد اختلافاتی که در ائتلاف ملی به وجود آمده بود، حل و فصل شود.

وی افزود: حیدرالعبادی با مشکلاتی مانند چالش های امنیتی، فساد و نقص خدمت رسانی روبرو است، اما وحدت ائتلاف ملی و توافق گروه های سیاسی برای حمایت از وی، پشتوانه واقعی برای مقابله با این چالش هاست.

الشمری نقش مراجع در فرایند سیاسی عراق را "سوپاپ امنیتی" دانست و گفت: بر اساس توصیه های مراجع، منافع ملی در اولویت قرار دارد.

وی حمایت های داخلی و منطقه ای را فرصتی مناسب برای حیدر العبادی جهت ایجاد تغییرات مثبت در عراق دانست.

روز پنجشنبه "نوری المالکی" نخست وزیر عراق در نطقی تلویزیونی ضمن کناره گیری از سمت نخست وزیری، حمایت خود از حیدر العبادی اعلام کرد. 

پربیننده ترین خبرها