واکنش‌ها به انصراف مالکی و حمایت از نخست وزیر جدید

واکنش‌ها به انصراف مالکی و حمایت از نخست وزیر جدید
شنبه 25 مرداد 1393 - 15:06

انصراف نوری مالکی نخست وزیر فعلی عراق از شکایت علیه فواد معصوم رئیس جمهور این کشور به دلیل نقض قانون اساسی در تعیین نخست وزیر، و حمایت از "حیدر العبادی" برای تشکیل دولت آتی، با واکنشهایی در عراق همراه شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از عراق، برخی از سیاسیون معتقدند که هدف مالکی از استرداد شکایت خود جلوگیری از فروپاشی ائتلاف ملی – بزرگترین تشکّل سیاسی در داخل و خارج مجلس نمایندگان – است و برخی دیگر نیز معتقدند که هدف وی حمایت از حیدر العبادی است که از سوی رئیس جمهور مأمور تشکیل کابینه شده است.

"عدنان السراج" عضو ائتلاف دولت قانون در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: مالکی مرد کشورداری است و شرایط زمان را درک می کند؛ وی قبلاً گفته بود که برای اثبات برخی واقعیت ها متوسل به خشونت نخواهد شد.

السراج اظهار داشت: این گفته بیانگر سلامت و درستی دیدگاه های وی و تصمیمش برای بازسازی کشور است و با همین هدف از دستاوردهای انتخاباتی خود صرف نظر کرد.

"مصطفی حبیب" کارشناس سیاسی عراقی نیز در مصاحبه با العالم گفت: انصراف مالکی از نامزدی ائتلاف دولت قانون برای سمت نخست وزیری دولت جدید نشان می دهد که وی متمدنانه و دمکراتیک رفتار کرده است.

"فوزی اکرم" عضو ارشد جریان صدر نیز در مصاحبه با العالم گفت: حیدر العبادی با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد، زیرا باید به امور سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی عراق رسیدگی و این امور را ساماندهی کند و با همه طرف ها خصوصاً مخالفان تعامل کند.

16-1:42

 

پربیننده ترین خبرها