اعزام 6 هزار نیرو برای شکستن محاصره آمرلی

اعزام 6 هزار نیرو برای شکستن محاصره آمرلی
پنج‌شنبه 6 شهريور 1393 - 18:46

مسئول منطقه "سلیمان بیک" روز پنج شنبه از پیشروی نیروهای بی شماری از ارتش و نیروهای داوطلب با پشتیبانی هوایی به سمت منطقه آمرلی، برای شکستن محاصره این منطقه خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد البیاتی" اعلام کرد: شش هزارتن از نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی، پیشروی به سمت منطقه آمرلی را از سه محور آغاز کردند. این نیروها، پاکسازی روستاهای اطراف آمرلی را از سه محور جاده تکریت، منطقه سلیمان بیک و منطقه طوزخورماتو در دستور کار قرار دادند و با نزدیک شدن به آمرلی، در آستانه شکستن محاصره این منطقه هستند.

وی افزود: بیش از هزار تن از نیروها، از طریق هلی برد به مرکز آمرلی رسیدند و این کار به مثابه پشتیبانی بسیار خوبی برای نیروهای امنیتی است که از داخل در حال مقاومت ضد داعش هستند.

البیاتی با اشاره به پشتیبانی هوایی از این عملیات خاطر نشان کرد: در چند ساعت آینده، روستاهای اطراف آمرلی آزاد خواهند شد تا زمینه ورود و خروج به آمرلی فراهم شود، آن گاه پیشروی از سمت سلیمان بیک آغاز می شود و پاکسازی عناصر مسلح داعش از این محور نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. این عملیات، سبب خواهد شد راهی میان طوزخورماتو و آمرلی و از آنجا به العظیم باز شود و جاده اصلی کرکوک – بغداد بار دیگر فعال شود.

از سوی دیگر، گروهان های صلح، چهارشنبه شب اعلام کرده بودند که در فاصله 17 کیلومتری آمرلی در استان صلاح الدین مستقر شده اند و نقشۀ نظامی مشترکی را برای فک محاصره این منطقه در دو روز آینده آماده کردند.

گفتنی است که منطقه آمرلی، از توابع طوزخورماتو در استان صلاح الدین، از دو ماه پیش، تحت محاصره عناصر داعش قرار گرفته است و دولت عراق تنها به وسیله بالگردها می تواند مواد غذایی، آب و مهمات به مردم این منطقه برساند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها