تظاهرات صهیونیستها برای برکناری نتانیاهو

تظاهرات صهیونیستها برای برکناری نتانیاهو
يکشنبه 9 شهريور 1393 - 16:20

مخالفان جناح چپ رژیم صهیونیستی با برپایی تظاهرات خواستار کناره گیری نتانیاهو از قدرت و اتخاذ رویکردی دیپلماتیک برای حل اختلافات با فلسطینی ها شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیش از 2 هزار نفر با تجمع در میدان "رابین" خواستار اتخاذ راه حل سیاسی شدند.

"زاهاوا گالن" رئیس حزب مرتز، در این تجمع خواستار استعفای نتانیاهو شد.

وی در جمع معترضان صهیونیست گفت: "نتانیاهو، تو شکست خورده ای، تو باید کلیدها را بگذاری و به خانه ات بروی. تو در این عرصه به طور بسیار بدی شکست خورده ای، چرا که 5 سال متوالی از بکار بردن دیپلماسی امتناع کردی و زیر بار پذیرش طرح صلح عربی نرفتی".

"گالن" به شدت از نخست وزیر انتقاد کرد و گفت: "شکست تو به دلیل امتناع از به رسمیت شناختن دولت وحدت فلسطین، تخریب روابط ما با ایالات متحده و ساخت و سازهای بی رویه در سرزمین های اشغالی بوده است".

این تظاهرات توسط دو حزب چپگرا، یعنی مرتز و هدش (جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری) و هم چنین فعالان جنبش "صلح، اکنون" برگزار شد.

"گالن" هم چنین از انفعال نتانیاهو در طول عملیات صخره سخت انتقاد کرد و افزود: "آقای نخست وزیر، تو چه کاری انجام داده ای؟ تو باعث شدی که ما در غزه به جنگ بر سر انتخاب کشیده شویم، و خفت دیگری را متحمل شویم. تو باعث شدی که گروههای مقاومت بدون هیچ دلیلی به دستاوردهای زیادی برسند. تو به افراط گرایان ثابت کردی که فقط زبان زور و فشار را می فهمند و بس".

پربیننده ترین خبرها