سکوت اسرائیل درباره آتش بس غزه

سکوت اسرائیل درباره آتش بس غزه
سه شنبه 4 شهريور 1393 - 20:25

العالم - درحالی که مقام های فلسطینی دستیابی به توافق آتش بس را تایید کرده اند، هنوز صهیونیست ها هیج اظهار نظری درباره آتش بس نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی حماس در صفحه فیسبوک اش نوشت: مذاکرات با دستیابی به تفاهماتی که مهم ترین دستاورد پایداری ملت فلسطین و پیروزی مقاومت است، پایان یافت و منتظر اعلام رسمی آتش بس و توقف تجاوزگری اسرائیل نشسته ایم.

موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی حماس، نیز پیشتر از موافقت حماس با پیشنهاد جدید مصر برای آتش بس خبر داده بود.محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستیابی به آتش بس را تایید کرده است.

اسماعیل هنیه، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، پیشتر گفته بود: ما در آستانه دستیابی به تفاهم سیاسی هستیم که مهم ترین دستاورد پایداری ملت فلسطین و عملکرد مقاومت است.

از یک عضو ارشد حماس نیز نقل شده است که برای آغاز فوری کاهش محاصره غزه توافق شده است و مذاکرات درباره بندر و فرودگاه غزه نیز بعد از یک ماه آغاز خواهد شد.سامی ابوزهری، سخنگوی حماس، نیز گفت: دو طرف به توافق رسیده اند و ما منتظر اعلام رسمی آن از قاهره هستیم.

بنا به گفته برخی رسانه ها به نقل از مقامات فلسطینی، توافقنامه شامل گشایش فوری گذرگاه ها میان نوار غزه و اسرائیل و مذاکرات غیر مستقیم درباره فرودگاه و بندر غزه و اسرای فلسطینی خواهد بود.

تاکنون هیچ موضع گیری رسمی از اسرائیل درباره این توافقنامه مخابره نشده است با این حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت به نقل از یک مسئول اسرائیلی نوشت: تاکنون نشانه نهایی و رسمی وجود ندارد و منتظر شنیدن مطالب روشنی از قاهره هستیم.

پربیننده ترین خبرها