افزایش فشار ارتش سوریه به تروریست ها در شرق دمشق

افزایش فشار ارتش سوریه به تروریست ها در شرق دمشق
يکشنبه 9 شهريور 1393 - 18:28

العالم - ارتش سوريه با ادامه پیشروی در بخش هایی از منطقه جوبَر در شرق شهر دمشق - پایتخت – چندین موضع و تونل متعلق به گروه های تروریستی را که از آن برای عبور خودروها استفاده می کردند، منهدم کرد و تعدادی تروریست را نیز به هلاکت رساند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه، در میان کشته شدگان تروریست به دست ارتش سوریه، یک تبعه عربستانی به نام متعب العنزی و یک تبعه مصری به نام حسین ابوزید دیده می شوند.

ارتش سوریه همچنین با اجرای عملیاتی بزرگ در منطقه مرزی القلمون کارگاهی را که تروریست ها در آن به بمب گذاری خودرو می پرداختند، منهدم کرد.

ارتش در منطقه جوبر نیز چند انبار تسلیحات و برخی مواضع تروریست ها را منهدم کرد و توانست به حملات موشکی و خمپاره ای آنها به سوی مناطق مسکونی شهر دمشق پایان دهد.

منابعی در ارتش سوریه اعلام کردند که ده ها تروریست وابسته به جبهه النصره در درگیری های جوبر به هلاکت رسیدند.

هدف ارتش سوریه از اجرای عملیات نظامی در جوبر قطع خطوط ارتباطی تروریست های فعال در این منطقه با مناطق دوما، النَشابیه، عِربین و دیر العصافیر است و ارتش با کنترل جوبر می تواند بسیاری از مناطقِ اطراف پایتخت را به طور کامل به کنترل خود درآورد.

حسن الحسن، کارشناس نظامی سوریه، درباره وضعیت نبرد ارتش سوریه با گروه های مسلح به خبرنگار العالم گفت: ارتش در چند محور در جوبر در حال پیشروی است و توانسته چندین موضع تروریست ها را منهدم و تعدادی تونل را کشف کند. تونل هایی که بسیار پهن بوده و عبور خودرو از آن میسر بوده است.

ارتش سوریه همچنین بخش شمالی منطقه الطفیل را در نزدیکی مرزهای این کشور با لبنان به کنترل خود درآورد و یک کارگاه بمب گذاری خودرو را شناسایی و منهدم کرد.

نیروهای ارتش همچنین جاده الشلاح را در منطقه مرزی الزَّبَدانی از تروریست ها پاکسازی کردند و چند تروریست اتباع خارجی را در درگیری های سنگین به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند.
tt-31-11:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها