شاهزاده عربستانی در پاریس دنبال چیست؟

شاهزاده عربستانی در پاریس دنبال چیست؟
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 11:23

در حالی که "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد عربستان در یک دیدار رسمی به پاریس رفته است، منابع خبری از تلاش طرفین برای نهایی کردن قرارداد خرید سلاح به ارزش سه میلیارد دلار از فرانسه برای ارتش لبنان توسط عربستان خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر ریاست جمهوری فرانسه دوشنبه شب و در پی دیدار "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه با "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد عربستان اعلام کرد که دو کشور درصدد "اصلاح نهایی" قراردادی جهت مسلح کردن ارتش لبنان به سلاح‌های فرانسوی به ارزش سه میلیارد دلار هستند.
سایت عربستانی "ایلاف" نوشت: پیشتر یک مسؤول در دفتر ریاست جمهوری فرانسه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرده بود که این قرارداد تکمیل شده است فقط برخی از مسائل فنی باقیمانده که باید تکمیل شود این قرارداد دوشنبه شب امضا نمی‌شود اما این قرارداد در مرحله اصلاحات نهایی است.
همزمان فرانسوا اولاند در ضیافت شامی به افتخار ولیعهد عربستان در جمع حدود 200 مهمان اعلام کرد: لبنان یک کشور شگفت‌انگیز و زیبا است در عین حال، ایمن نیست و این کشور که میزبان هزاران آواره است به امنیت نیاز دارد.
اولاند افزود: ما عربستان و فرانسه، با هم به توافق رسیدیم که به لبنان کمک کنیم اما این امر مشروط به این است که لبنان نیز برای حفظ امنیت خود کمک کند.
رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که کشورش تصمیم گرفته است به عراق کمک نظامی و انسانی کند و عراق نیازمند اصلاح دولت و تشکیل قوه مجریه فراگیر برای اجتناب از تقسیم و ممانعت از آشوب است.
سلمان بن عبدالعزیز 78 ساله، برادر ناتنی عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دوشنبه در سفری سه روزه وارد پاریس شد. پیشتر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کرده بود که مذاکرات رئیس‌جمهور فرانسه با ولیعهد عربستان بر روی پیشنهاد فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی در پاریس جهت مقابله با داعش متمرکز است.
 

پربیننده ترین خبرها