پایتخت لیبی از کنترل دولت خارج شد

پایتخت لیبی از کنترل دولت خارج شد
سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:03

دولت موقت لیبی به ریاست عبدالله الثنی تایید کرد،اکثر نهادهای دولتی در طرابلس از کنترل دولت خارج شده و به اشغال گروه های شبه نظامی درامده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روز گذشته شبه نظامیان موسوم به "فجر لیبی" اعلام کردند که کنترل مجتمع سفارت آمریکا در طرابلس پایتخت لیبی را در اختیار گرفته اند.

این گروه با این حال از هیات های دیپلماتیک خواست به طرابلس بازگردند، چون امنیت سفارت خانه ها تامین شده است.

دولت لیبی می گوید گروه‌های شبه نظامی وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی را در طرابلس تصرف کرده‌اند و از ورود کارمندان به محل کارشان جلوگیری می‌کنند.

دولت موقت لیبی به ریاست عبدالله الثنی از زمان انتخابات ماه ژوئن مقر دولت به شهر "توبروک" در ۱۵۰۰ کیلومتری پایتخت و نزدیک مرز مصر منتقل کرده است.

پارلمان نیز که مانند دولت به توبروک نقل مکان کرده است بار دیگر به الثنی مأموریت داد که کابینه‌ای با اعضای محدود تشکیل دهد.

در بنغازی در درگیری بین شبه نظامیان خلیفه حفتر که با ارتش لیبی متحد هستند با دیگر گروه های مسلح باعث کشته شدن تعدادی از هر دو طرف شده است.

گروه های مسلح از روز دوشنبه نیروهای حفتر را تحت حملات سنگین قرار داده و گفته می شود که بنغازی را نیز به صورت کامل تحت کنترل خود درآورده اند.

انصار الشریعه که در بنغازی فعالیت گسترده ای دارد با همکاری دیگر گروه های شبه نظامی، تلاش دارد تا فرودگاه نظامی و غیر نظامی بنغازی را به کنترل خود درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها