خانواده‌ای که اغلب اعضای آن زندان رفته‌اند!

خانواده‌ای که اغلب اعضای آن زندان رفته‌اند!
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 17:55

العالم - زندانی شدن شهروندان بحرینی درزندان های رژیم آل خلیفه به یک قاعده تبدیل شده است و در این میان، خاندان "الخواجه" از جمله خانواده‌های مشهوری است که اغلب اعضای آن ،زندان رفتن را تجریه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مریم الخواجه" که در زمینه حقوق بشر فعالیت گسترده ای دارد، روز 29 اوت توسط نیروهای آل خلیفه بازداشت شد و به زندان افکنده شد، وی سومین عضو از یک خانواده بحرینی است که از سال گذشته و به دلیل مشابه (مبارزه با نقض حقوق بشر) زندانی می شود.

مریم الخواجه شهروند بحرینی که تابعیت دانمارکی نیز دارد و عضو هیات مدیره مرکز حقوق بشر الخلیج است که در بیروت و کپنهاگ دانمارک دارای دفتر است؛ وی در سفر به بحرین برای ملاقات با پدرش عبدالهادی الخواجه در فرودگاه منامه بازداشت شد.

پدر مریم الخواجه از سال 2011 و به علت فعالیت در زمینه دفاع از حقوق بشر زندانی شده است و به علت اعتصاب غذاهای مکرر، بیمار است.

وکیل مریم الخواجه که از برقراری تماس با موکل 27 ساله خود منع شده، گفته است که تابعیت موکلش سلب شده و وی به زندان افکنده شده و باید منتظر جلسه های بازجویی باشد.

اتهامات وارده به مریم الخواجه شامل تلاش برای به راه انداختن فراخوانی با هدف معرفی عاملان شکنجه در بحرین به دستگاه قضایی و تعرض پلیس هنگام بازداشت وی و نیز "اهانت به پادشاه"

بحرین است که اتهام اخیر وی شاید مجازاتی برابر با هفت سال حبس برای وی به دنبال داشته باشد.

مسئولان تاکنون بحرینی هیچ واکنشی به بازداشت مریم الخواجه نشان نداده اند و همچنین نمایندگان آن ها در انگلیس نیز تا کنون سکوت اختیار کرده اند.

"نبيل رجب"، فعال برجسته حقوقی که در ماه می و پس از تحمل دو سال حبس در ارتباط با تشکیل تجمع های غیرقانونی در جریان تظاهرات گسترده در بحرین، سال 2011 آزاد شد،
درخصوص نقض گسترده حقوق بشر در بحرین و بازداشت افراد در ارتباط با ابراز عقیده خود ابراز نگرانی کرده است.

زینب، خواهر مریم الخواجه نیز پس از تحمل حدود یک سال حبس در زندان های رژِیم آل خلیفه به اتهامات مشابه با قید وثیقه از زندان آزاد شده و اکنون در هفتمین ماه بارداری خود است و درماه اکتبر باید در جلسه دادگاه حضور یابد و درصورت اینکه حکم حبس برای وی صادر شود، فرزندش را در زندان به دنیا می آورد.

نبیل رجب گفته است که فضای به وجود آمده در بحرین که در آن متخلف از مجازات شانه خالی می کند، باید مورد انتقاد قرار گیرد، زیرا دولت های غربی سرکوب در بحرین و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان را به علت منابع اقتصادی و امنیتی نادیده می گیرند.

بحرین، مرکزی برای پایگاه دریایی مهم آمریکا به شمار می رود و شرکت های انگلیسی و اروپایی به علت برقراری روابط عمومی و مراقبت در جهت حفظ منافع حکام آل خلیفه با انتقاد مواجه هستند.

فعالان بحرینی به ویژه از انگلیس انتقاد دارند، برعکس دانمارک که گفته می شود برای آزادی مریم الخواجه تلاش می کند.

مريم الخواجه دولت انگلیس را به همکاری با بحرین هنگام ممانعت از سوار شدن وی به هواپیمای خطوط هوایی انگلیس که در سال 2013 از کپنهاک عازم بحرین بود، متهم کرده است.

 رجب گفته است که مسئولان انگلیسی در ماه می هنگام بازداشت وی به هنگام ورود به فرودگاه هیثرو با وی مانند "یک مجرم" رفتار کرده اند.

وزارت امور خارجه انگلیس در صفحه خود در فیس بوک اعلام کرده که اوضاع را زیر نظر دارد و می کوشد تا بهترین تعامل را درخصوص این قضیه داشته باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها