رضایت پادشاه بحرین از اوضاع انسانی این کشور !

رضایت پادشاه بحرین از اوضاع انسانی این کشور !
سه شنبه 18 شهريور 1393 - 10:19

پادشاه بحرین در جریان ملاقات خود با رئیس سازمان ملی حقوق بشر این کشور از وضعیت انسانی بحرین باوجود انتقادهای سازمان ملل، تمجید کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت بحرینی منامه پست، "عبدالعزیز حسن ابل" رئیس سازمان ملی حقوق بشر بحرین که یک نهاد دولتی است، با حمد بن عیسی آل خلیفه دیدار و گزارش سالیانه سال 2013 سازمان خود را به وی ارایه کرد.
پادشاه بحرین از گزارش یاد شده که حاوی دستاورها و فعالیت ها در سطح داخلی و بین المللی برای تقویت و توسعه حقوق بشر در این کشور بود، ستایش کرد.
وی همچنین با تقدیر از نقش شورای و دبیرکل سازمان ملی حقوق بشر بحرین، بر التزام دائمی این کشور به همه قوانین و موازین و منشورهای بین المللی حقوق بشر تاکید کرد.
این درحالی است که سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اخیرا تاکید کرده است که اوضاع حقوق بشر بحرین به طور گسترده و قابل توجه رو به وخامت گذاشته است و باید گام های عملی فوری برای پایان دادن به این بحران انسانی برداشته شود.
این سخنگو همچنین از دولت بحرین خواسته است تا همه زندانیان سیاسی و زندانیان اندیشه را فوری آزاد کند.
وی همچنین از بازداشت مریم الخواجه از فعالان جامعه مدنی در بحرین ابراز نگرانی کرده و بازداشت وی را به خاطر ارتباطش با پروژه تقویت حقوق بشر در بحرین دانسته است.
سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از ادامه بازداشت 13 فعال سیاسی از جمله عبدالهادی الخواجه که از سال 2011 میلادی به خاطر اعمال حق قانونی خود در آزادی بیان و تشکیل تجمع ها و جمعیت ها بازداشت شده است، ابراز نگرانی کرد.
وی گفت که علاوه بر این، صدها جوان بحرینی نیز همچنان در بازداشت موقت به سرمی برند و یا احکام زندان طولانی مدت علیه آنها به خاطر شرکت در تظاهرات صادر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها