نقض حقوق بشر در بحرین آشکار است

دوشنبه 17 شهريور 1393 - 22:09

ژنو، (العالم)- مدیر مرکز بین‌المللی حمایت از حقوق و آزادی ها در بحرین، گفت: نقض حقوق بشر در بحرین کاملا آشکار است.

"احمد عمر" در گفت وگوی شامگاه دوشنبه با شبکه خبری العالم، با اشاره به این که این مرکز جلسه های خود را از فردا سه شنبه در ژنو برای بررسی نقض حقوق بشر در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بویژه بحرین برگزار خواهد کرد، گفت: بحرین از جمله کشورهایی است که نقض حقوق بشر در آن  کاملا آشکار است.

وی افزود: از آنجایی که بحرین شش توافقانه سازمان ملل متحد را در خصوص حقوق بشر امضا کرده، انتظار می رود از جمله کشورهای الگو در این زمینه باشد اما متاسفانه آنچه اکنون در این کشور صورت می گیرد، به مثابه نقض مفاد تمام این توافقنامه ها است.

احمد عمر در ادامه تلاش های مقامات بحرینی برای بهبود وجهۀ خود با ارائه طرح هایی چون تاسیس دادگاه عربی حقوق بشر، آن هم با وجود نقض آشکار حقوق بشر در این کشور، بی فایده دانست و تاکید کرد که رژیم بحرین قبل از سخن گفتن درباره حقوق بشر باید از نقض حقوق فعالان، مدافعان حقوق بشر و مخالفان دست بردارد و مفاد توافقنامه هایی را که امضا کرده، اجرا کند.

مدیر مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها در بحرین در پایان گفت: ما تمایل نداریم دادگاه عربی حقوق بشری وجود داشته باشد که نتواند نقش منشورها و معاهدات بین المللی را که باید بحرین تابع آن باشد، ایفاد کند.


tt-8-14:30   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها