انصارالله: رژیم یمن آخرین سطرهای عمرش را رقم زد

انصارالله: رژیم یمن آخرین سطرهای عمرش را رقم زد
چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 15:05

یکی از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن، با اشاره به حمله نیروهای امنیتی دولت به معترضان در صنعا پایتخت این کشور گفت: رژیم یمن با این جنایت آخرین سطرهای عمرش را رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درپی مخالفت عبدربه منصورهادی رئیس جمهور یمن با پیشنهاد شیوخ قبایل برای حل بحران کشور؛ نیروهای امنیتی یمن به تحصن مسالمت آمیز مردم در صنعا پایتخت این کشور حمله کردند و مردم را با گلوله جنگی هدف قرار دادند.

در این حمله بیش از 100 معترض کشته و یا زخمی شدند.

جنبش انصار الله، با مسؤول دانستن دولت در ریختن خون مردم تاکید کرد: رژیم یمن از برخی عناصر مرتبط با القاعده برای مقابله با خواسته های مسالمت آمیز مردم استفاده می کند.

نیروهای امنیتی یمن روز گذشته به سوی معترضین مخالف دولت و طرفداران جنبش انصارالله نزدیک مقر نخست وزیری در صنعا آتش گشودند.

دولت یمن اقدام نیروهای امنیتی را اینگونه توجیه کرد که "معترضان قانون گریز بوده ومسیرمنتهی به وزارت برق، مخابرات و فناوری اطلاعات را مسدود کرده بودند."

دولت هم چنین آنها را به حمله به شورای وزیران متهم کرد. اتهامی که با تکذیب جنبش انصارالله روبرو شد؛ البته کمی بعد نیز یک منبع امنیتی در وزارت کشور یمن این اتهام را تکذیب کرد.

"علی البخیتی" یکی از رهبران انصارالله به شبکه خبری العالم گفت: دولت یمن با این جنایت یعنی تیراندازی به روی معترضان، آخرین  سطرهای عمرخود را رقم زده و انصارالله گزینه های محکمی را در ساعات آتی برای پاسخ به حملات رژیم انتخاب خواهد کرد.

البخیتی افزود: حوادث روز سه شنبه جنایت بود، عکس ها و ویدئوهای گرفته شده از این حادثه به توضیح و تفسیرنیازندارد.این حوادث در واقع تکرار جنایت روز "جمعه کرامت" (کشتار معترضان در زمان انقلاب مردمی علیه رژیم علی عبدالله صالح دیکتاتور پیشین یمن) بود، ادامه جنایاتی که ازسالها پیش آغاز شده است.

وی گفت: ما لحظات دردناکی را پشت سرمیگذاریم، متاسفانه معترضان کشته شدند بدون اینکه فرد مسلحی میان آنان مشاهده شود یا طرف دیگر زخمی بردارد.

عضو ارشد جنبش انصارالله گفت: دولت با صدور بیانیه ای معترضان را به حمله به شورای وزیران متهم کرد، اما در محل تجمع معترضان در خیابان منتهی به فرودگاه، 3 وزارتخانه وجود دارد که معترضان اقدامی برای حمله به این وزارت خانه ها انجام ندادند، پس چگونه نیروهای امنیتی به نیت معترضان برای حمله ساختمان نخست وزیری پی بردند؟ 

پربیننده ترین خبرها