ناخشنودی ریاض از عملکرد دولت یمن در برابر انصارالله

ناخشنودی ریاض از عملکرد دولت یمن در برابر انصارالله
چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 19:43

یک منبع ارشد درصنعاء از خشم و ناخرسندی ریاض از عملکرد رئیس جمهوری یمن درمقابله با انصارالله پرده برداشت و می گوید: ریاض حملات تبلیغاتی خود را علیه هادی آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه " القدس العربی " چاپ لندن به نقل از این منبع ارشد در صنعاء نوشت: عربستان سعودی از عملکرد کند عبدربه منصور هادی در اتخاذ تصمیمات جدی علیه انصارالله در مناطق شمال یمن خشمگین و معتقد است درنتیجه عملکرد کند هادی در تقابل جدی و قاطعانه با گروه انصارالله، این گروه به پایتخت یمن رسیده است.

منبع یاد شده علت خشم ریاض از رئیس جمهوری یمن را ناشی از وفادار نبودن وی به وعده هایی دانست که هادی درباره راه جنگی فراگیر علیه انصارالله و جلوگیری از گسترش فعالیت این گروه داده است.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که روز گذشته نیروهای امنیتی یمن، اعتراضات مردمی هواداران انصارالله را با گلوله های جنگی در مقابل ساختمان نخست وزیری در صنعا سرکوب کرد.

بنا به اعلام این منبع، به اعتقاد مسئولان سعودی، هادی در سیاست خود علیه انصارالله با تردید بسیار عمل کرده است وهمواره سیاست گاهی صلح و گاهی جنگ را در پیش گرفته است و هیچگاه هیچ یک از این دو سیاست بر دیگری غلبه نکرده است.

منبع یاد شده با اشاره به تردید هادی درزمینه سرکوب انصارالله، گفت: این مساله موجب تحرکات گروه انصارالله در گشایش جبهه های جدید علیه دولت یمن شده است.این وضعیت از منطقه دماج در استان صعده در شمال یمن شروع شده و انصارالله از اوایل سال جاری کنترل آن مناطق را به دست گرفته است.

به گفته این منبع سیاست های دولت یمن، زمینه را برای حضور انصارالله در استان های عمران، الجوف و حجه فراهم کرده است و درحال حاضر هم هواداران انصارالله در همه ورودی های صنعاء پایتخت یمن حضور دارند.

منبع یاد شده افزود که " رئیس جمهور یمن اکنون خطر سیاست ملایمی را که در تقابل با گروه انصارالله داشته است، احساس می کند و همین مساله موجب افزایش سرزنش های عربستان از وی شده است؛ چرا که ریاض احساس می کند که خطر گروه انصارالله منافع عربستان را نه تنها در نوار مرزی یمن بلکه در عمق اراضی عربستان تهدید می کند.

درحالیکه انصارالله تحرکات مردمی خود را در اطراف صنعاء پایتخت یمن تشدید کرده است، مسئولان سعودی این تحرکات را تهدیدی مستقیم برای کشورشان به شمار می آورند.

منابع خبری یمنی دو روز پیش اعلام کردند که هیات دیپلماتیک عربستان در یمن به طور کامل شهر صنعاء پایتخت یمن را ترک کرده است، اما یک منبع رسمی تاکید کرد که این خبرها صحت ندارد و کاردار عربستان همچنان در صنعاء به فعالیت خود ادامه می دهد.

منابع مطلع به القدس العربی اعلام کردند که 5 فروند هواپیمای سعودی آماده انتقال اعضای هیات دیپلماتیک سعودی از صنعاء به کشورشان هستند. این هواپیماها همچنین هیات های دیپلماتیک غربی کشورهایی همپیمان با عربستان را در صورت نیاز به خارج از یمن منتقل خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها