پرداخت 25 میلیون دلار از سوی قطر به جبهه النصره

پرداخت 25 میلیون دلار از سوی قطر به جبهه النصره
شنبه 22 شهريور 1393 - 22:19

العالم - منابع مخالف دولت سوریه اعلام کردند دولت قطر برای آزادی 45 سرباز فیجی عضو نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان، 25 میلیون دلار به عناصر گروهک تروریستی جبهه النصره پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه قطر با انتشار بیانیه ای هدف از کمک به آزادی این سربازان را "انسان دوستانه" و براساس "درخواست دولت فیجی" اعلام کرد. اما منابع نزدیک به جبھه النصره فاش کردند که دوحه در ازای آزادی گروگانھا 25 میلیون دلار پول (فدیه) به این گروهک پرداخت کرده است. این احتمال را پیشتر دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان نیز مطرح کرده بود.

سایت "روسیا الیوم" نوشت قطر اخیرا از نقش خود به عنوان میانجی در آزادی گروگانهای مذکور که از 28 آگوست گذشته در حومه قنیطره توسط جبهه النصره ربوده شده بودند، خبر داد.

در شرایطی که مطرح نبودن شرط مالی برای آزادی زندانیان از جانب سازمان ملل مطرح شد؛ دیده بان حقوق بشر سوریه به پرداخت "دهها میلیون دلار" در این زمینه اشاره کرده بود.

قطر به علت داشتن روابط نزدیک با گروههای مسلح در سوریه، بارها نقش میانجی را برای آزادی گروگان ها نزد جبهه النصره ایفا کرده است که از جمله بارزترین نمونه های آن می توان به ربوده شدن پیتر کرتس، روزنامه نگار امریکایی در ماههای اخیر و آزادی 13 راهبه سوری در آغاز سال جاری میلادی اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها