العبادی: حامیان داعش اکنون احساس خطر می‌کنند

العبادی: حامیان داعش اکنون احساس خطر می‌کنند
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 14:42

نخست وزیر عراق از هزینه سه میلیارد دلاری برخی کشورها برای حمایت از داعش در عراق خبر داد و تأکید کرد که حامیان داعش اکنون احساس خطر می‌ کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی در مصاحبه با تلویزیون العراقیه گفت: حمله داعش به عراق بدون برنامه و اتفاقی نبوده است، و کسانی که از گروه های داعش حمایت کردند اکنون احساس خطر می کنند.
وی افزود: برخی از کشورهای منطقه ای اجازه دادند تروریست ها از کشورهای جهان وارد این منطقه شوند، و میلیاردها دلار برای حمایت از این گروه ها و مسلح کردن آن ها هزینه کردند تا از آن ها برای تامین منافع خود سوء استفاده کنند اما حمله داعش به عراق و تسلط بر نینوا و بخشی از صلاح الدین و دیاله با سرعت زیاد، این هشدار بین المللی را تشدید کرد که خطر واقعی وجود دارد و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اردن و ترکیه در معرض تهدید قرار گرفته اند.
حیدر العبادی اظهار داشت: از هم پیمانان خود خواستیم کشورهای منطقه ای را برای متوقف کردن حمایت از گروه داعش، و همچنین توقف سرازیر شدن تروریست ها به عراق تحت فشار قرار دهند؛ و به سرعت به این درخواست پاسخ مثبت داده شد زیرا این گروه خطری برای همه به شمار می رود.
نخست وزیر عراق تاکید کرد، مسوولیت دولت او محافظت از عراقی ها در برابر تجاوز گروه تروریستی داعش است، و از کشورهای دوست خواسته ایم هر چه سریعتر به ساماندهی دوباره نیروهای نظامی کمک کنند.
العبادی با درخواست برای هماهنگی و همکاری میان همه کشورهای منطقه جهت مقابله با داعش، تاکید کرد که عراق باید روابط خوب خود را با کشورهای همسایه از جمله ایران، کویت، عربستان و دیگر کشورها برقرار کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها