سوریه: قطر در ربودن نیروهای سازمان ملل دست دارد

سوریه: قطر در ربودن نیروهای سازمان ملل دست دارد
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 15:15

یک مقام مسوول در وزارت خارجه و امور مهاجران سوریه با انتشار بیانیه‌ای، قطر را به دست داشتن در ماجرای ربودن نیروهای حافظ صلح متهم کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع در بیانیه ای که یک نسخه از آن را خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" انتشار داد، گفت: سوریه در دوره گذشته و با جدیت خطرات احتمالی علیه نیروهای حافظ صلح (آندوف) را درانجام ماموریتهایشان پی گیری، و حملات خطرناک و شدید برخی از گروه های مسلح تروریستی به ویژه جبهه النصره را از نزدیک مشاهده کرده است.
این مقام مسوول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه که به ماموریت نیروهای پاسدار صلح در چارچوب تعهدات بین المللی آنان احترام می گذارد، دو مورد ربودن این نیروها را شاهد بوده که اولین بار حدود یک سال پیش گروه های فیلیپینی و به تازگی نیز گروه های فیجی بوده است.
وی افزود: این اقدامات با همدستی و دستور مستقیم دولت قطر انجام می شود، که با گروه تروریستی جبهه النصره روابطی نزدیک دارد و از آنان حمایت مالی و تجهیزاتی می کند و این مساله بر سازمان ملل و محافل بین المللی نیز پوشیده نیست.

این منبع خاطرنشان کرد: سوریه ربودن اعضای پاسدار صلح سازمان ملل را جرمی نابخشودنی می داند و تاکید دارد که اگر تشویق مستقیم قطر و آمادگی برای پرداخت میلیونها دلار به بهانه تلاش برای آزادی افراد ربوده شده، نبود؛ جنایتکاران جبهه النصره نمی توانستند چنین اقداماتی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها