حمله هوایی به بندر بنغازی لیبی

حمله هوایی به بندر بنغازی لیبی
پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 08:56

منابع امنیتی لیبی اعلام کردند که یک هواپیمای جنگنده، بندر غیرنفتی در بنغازی را بمباران کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پایگاه خبری "الحدث" نوشت، یک فروند هواپیمای نظامی وابسته به نیروهای طرفدار ژنرال سابق "خلیفه حفتر" چهارشنبه شب بندر غیر نفتی در بنغازی را هدف قرار داد.
طرفداران ژنرال خلیفه بر این باورند که افراد مسلح وابسته به اسلامگرایان از این بندر برای انتقال و دریافت سلاح استفاده می کنند.
از سوی دیگر، برخی منابع خبری گزارش دادند که ارتش لیبی چهارشنبه به سوی منطقه "العزیزیه" در شهر طرابلس پیشروی کرد.
خبرگزاری آناتولی نیز شب گذشته خبر داد که چند فروند هواپیمای ناشناس طی چهار نوبت مقر شبه نظامیان «فجر لیبی» در جنوب شهر طرابلس را بمباران کردند.
این حمله هواپیماهای ناشناس درحالی صورت می‌گیرد که گروه «فجر لیبی» اعلام کرده بود که جنگنده‌های اماراتی و مصری مواضع این گروه را پس از سقوط فرودگاه طرابلس هدف قرار داده بودند.
گروه فجر لیبی یک ماه قبل توانست تا فرودگاه لیبی را از کنترل شبه نظامیان زنتان خارج کند.
لیبی از چندماه گذشته تاکنون شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین شبه نظامیان و نیروهای وابسته به ارتش است که در این درگیری‌ها ده‌ها تن کشته و یا زخمی شده‌اند.
این در حالی است که 31 مرداد برخی از مناطق «طرابلس» پایتخت لیبی شاهد تظاهرات و راهپیمایی‌هایی بود که شرکت کنندگان در آن شعارهایی در حمایت از عملیات موسوم به «الکرامه» که «خلیفه خفتر» فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لببی  فرماندهی آن را بر عهده دارد، سر دادند.
مجلس لیبی با انتشار بیانیه‌ای، گروه‌های مسلح موسوم به «فجر لیبی» گروه تروریستی خواند

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها