قدردانی حزب یمنی از هوشیاری انصار الله

قدردانی حزب یمنی از هوشیاری انصار الله
شنبه 5 مهر 1393 - 21:09

صنعاء، (العالم) – دبیرکل حزب "حق" یمن گفت: هوشیاری و درایت اعضای جنبش انصارالله (حوثی‌ها) و اقدامات درست آن در کنترل وضعیت دشوار یمن، شبح جنگ داخلی را از این کشور دور کرد.

"حسن زيد" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با بیان اینکه همه توافق های حاصله در یمن، نتیجه اراده آزاد مردم این کشور است، افزود: خواست مردم یمن، راه را بر دخالت های خارجی ها در امور کشور می بندد.

وی با بیان اینکه که مشکل یمن، پیچیده و بغرنج است، تاکید کرد: تنها وجود حسن نیت مشکلی را حل نمی کند، بلکه باید شرایط لازم برای حل مشکلات اقتصادی و نیز مشکلات فرهنگی در کشور فراهم شود.

 زید با تاکید بر لزوم پایبندی همه طرف های امضا کننده توافق در یمن به تعهدات خود، گفت: گروه های یمنی نباید تحت تاثیر گروه های تندرو قرار گیرند و اکنون شاهد هستیم که برخی از رسانه ها که می خواهند یمن سرنوشتی مشابه سرنوشت لیبی، سوریه و عراق پیدا کند، تلاش می کنند تا از توافق اخیر بهره برداری نمایند تا زمینه مرحله جدید از درگیری ها را فراهم کنند.

دبیر کل جنبش حق یمن ابراز امیدواری کرد که گروه های یمنی به ویژه گروه های تاثیر گذار اجازه چنین موضع گیری های تحریک آمیز را به رسانه ها ندهند و برای متوقف کردن این اوضاع تلاش نمایند تا یمن از درگیری ها و کشمکش های مذهبی در امان بماند.

حسن زید با بیان اینکه یمن در طول تاریخ خود "طایفه گری" را ندیده و با آن آشنایی ندارد، گفت: اختلافات در یمن، سیاسی است و ما اطمینان داریم که یمنی ها با هوشیاری تمام تلاش های تحریک آمیز رسانه ها را برای تفرقه افکنی با شکست روبرو خواهند کرد.

وی اظهار داشت: بسیاری بیم آن دارند که خفقان سیاسی به علت تضاد خواست های سیاسی، به جنگ داخلی در یمن منجر شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها