حاکم دبی: حمله نظامی به داعش کافی نیست

حاکم دبی: حمله نظامی به داعش کافی نیست
يکشنبه 6 مهر 1393 - 17:39

نخست وزیر امارات متحده عربی با اشاره به کافی نبودن راهکار نظامی برای مقابله با گروهک تروریستی «داعش»، عربستان را شایسته رهبری ائتلاف بین المللی علیه این گروهک تکفیری دانست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست وزیر امارات عربی متحده، اقدام نظامی علیه گروهک تروریستی داعش را برای نابودی این گروهک ناکافی دانست.
به نوشته "القدس العربی"، محمد بن راشد در مقاله‌ای نوشت: ائتلاف بین المللی علیه گروهک داعش تنها با اقدام نظامی نمی‌تواند این گروهک را شکست دهد.
وی با بیان این مطلب مدعی شد که عربستان برای جنگ فکری علیه این گروهک بیشترین شایستگی و قابلیت را دارد.
بن راشد با اشاره به این که داعش یک گروهک سازمان یافته تروریستی متوحش است که نماینده اسلام نیست، گفت: چیره شدن بر این گروهک آن میزان که برخی می‌پندارند، ساده نیست.
نخست وزیر امارات ادامه داد: ساختار نظامی این گروهک را می‌توان در برهه کوتاهی شکست داد ولی ساختار نظامی را نمی‌توان از ساختار فکری جدا کرد که این گروهک بر پایه آن شکل گرفته است.
بن راشد با اشاره به اینکه گروهک داعش فقط یک گروهک تروریستی نیست بلکه یک اندیشه پلید است، تصریح کرد که این اندیشه را فقط با ائتلاف‌های نظامی نمی‌توان شکست داد.
وی درباره نقشی که عربستان سعودی می‌تواند در برابر این گروهک ایفا کند، مدعی شد: عربستان از دید مسلمانان، با اندیشمندان، دانشمندان، جایگاه معنوی و فکری خود برای رهبری این تغییر فکری، توانمندتر، شایسته‌تر و بهتر است (!)
ائتلاف نمایشی بین‌المللی علیه گروهک تروریستی داعش به رهبری آمریکا شکل گرفته، در حالی که این گروهک ساخته و پرداخته خود واشنگتن و همپیمانان عربی و غربی آن است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها