استقرار تانک‌های ترکیه در مرز سوریه

استقرار تانک‌های ترکیه در مرز سوریه
دوشنبه 7 مهر 1393 - 17:55

منابع امنیتی ترکیه از استقرار تجهیزات نظامی در مناطق مرزی مجاور منطقه کوبانی که از سوی عناصر مسلح داعش محاصره شده، خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به دنبال شلیک گلوله های خمپاره از سوی عناصر داعش به سوی اراضی ترکیه، ارتش این کشور تجهیزات نظامی در مناطق مرزی مجاور کوبانی در سوریه مستقر کرده است.

به نوشته اسکای نیوز عربی به نقل از منابع امنیتی، خودروهای نظامی درمنطقه ای مشرف برمنطقه کردنشین " کوبانی" که از چند روز پیش صحنه تلاش عناصر مسلح برای سلطه برآن است، مستقر شدند و درعین حال شمار زیادی از اهالی، این منطقه را ترک کرده اند.

براساس این گزارش، به دنبال شلیک سه گلوله خمپاره نزدیک روستای کابیجی دراستان " شانلی اورفه " ترکیه که گزارشی درباره تلفات احتمالی آن دردست نیست، تجهیزات نظامی در امتداد نوار مرزی نزدیک به کوبانی مستقر شده است.

درهمین ارتباط، نیروهای پلیس ترکیه در مرزها برای متفرق کردن ده ها کُرد ترکیه که خواهان ورود به منطقه کوبانی برای نبرد با عناصر مسلح بودند، به سوی آنان گازهای اشک آور شلیک کردند.

جنگنده های آمریکایی روز یکشنبه مواضع گروه داعش در نزدیک کوبانی در الرقه را هدف حمله هوایی قرار دادند و یک روز پیش از آن نیز مواضعی را در شرق این منطقه هدف قرار داده بودند.

همزمان با حملات هوایی، درگیری های میان عناصر مسلح کُرد وعناصر تندرو ادامه یافت و در چند روز گذشته، ده ها هزار نفر از ساکنان منطقه کوبانی مرزها را به سمت ترکیه ترک کردند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها