فقر 75 درصدی، شادی عید را از فلسطینیان قدس ربوده است

جمعه 11 مهر 1393 - 22:28

شهر اشغالی قدس به دلیل محاصره شدید رژیم صهیونیستی و انزوا از سایر شهرهای کرانه باختری با فقر 75 درصدی مواجه شده و توان خرید شهروندان فلسطینی را بویژه در آستانه عید سعید قربان بسیار کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از شهر اشغالی قدس، "حجازی الرشق" رییس سازمان حمایت از مصرف کننده در شهر اشغالی قدس گفت: علت فقر 75 درصدی در قدس و کاهش شدید توان خرید مردم، اقدامات اشغالگران صهیونیست در شهر قدس شریف و ایجاد دیوار حائل است که این شهر را از سایر شهرها، روستاها و اردوگاه های فلسطینی نشین منزوی ساخته است.

وی افزود: قدس همانگونه که مشاهده می کنید، غمگین است و شادی عید در آن وجود ندارد.  

رژیم صهیونیستی با محاصره شهر قدس و مسجد الاقصی، شهروندان فلسطینی قدس را از خرید و ذبح قربانی منع کرده و بازارها با رکود شدیدی مواجه شده است. به همین دلیل و بر اساس گزارش ها و پژوهش های مراکز فلسطینی، فقر در این شهر به بیش از 75 درصد رسیده است.

"محمد راحایکه" کارشناس امور اقتصادی به خبرنگارالعالم گفت: کسی که به بازارها و مغازه های قدس برود به وضوح رکود تجاری ناشی از اوضاع دشوار اقتصادی را مشاهده می کند.

وی افزود: دلیل رکود بازار، تداوم حضور اشغالگران صهیونیست و جلوگیری از ارتباط اهالی شهر با سایر مناطق فلسطینی نشین است.

کارشناس امور اقتصادی فلسطین هشدار داد، امیدی به شکوفایی وضعیت اقتصادی در این شهر نیست؛ مگر با تغییر ریشه ای در این شهر محاصره شده و اقداماتی مثل رفع محاصره آن و بازگشت مردم به شهر.    

همچنین حضور گسترده نیروهای اشغالگر صهیونیست در این روزهای فرخنده در آستانه عید سعید قربان، فضای عید را از مردم شهر سلب نموده است.

03.10            
 

پربیننده ترین خبرها