تداوم اعتراض مردم عليه دخالت هاي خارجي در يمن

جمعه 18 مهر 1393 - 14:56

العالم - اعتراض های مردم یمن به دخالت خارجی در امور کشورشان و تلاش رژیم حاکم برای دور زدن انقلاب مردمی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از یمن، با وجود حمله تروریستی صبح روز گذشته در ميدان التحرير در مرکز شهر صنعاء پایتخت یمن که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مخالفان مردمی منجر شد، تجمع مردمی در این میدان در اعتراض به دخالت های خارجی در امور یمن همچنان ادامه دارد.

یک عامل تروریست دیروز کمربند انفجاری خود را نزدیک مقر کمیته برگزار کننده اعتراض ها منفجر کرد که براثر آن، ده ها شهروند یمنی کشته و یا مجروح شدند.

" ضيف الله رسام" رئیس شورای همبستگی قبایل یمن درگفتگو با خبرنگار شبکه العالم ، "عبدربه منصور هادی " رئیس جمهوری یمن را مسئول حوادث این کشور دانست و گفت: آنچه روی می دهد، نتیجه پافشاری وی در انتخاب کسی است که مردم تمایلی به او ندارند.

کمیته برگزار کننده اعتراض ها در یمن، سازمان اطلاعات آمریکا و سرویس های امنیتی یمن را مسئول حمله به معترضان دانست.

تجمع یمنی ها در میدان التحریر صنعاء بنا به دعوت رهبر جنبش انصارالله - عبدالملک حوثی -  برای اعتراض به تصمیم اخیر رئیس جمهوری در انتخاب " احمد بن مبارک " رئیس دفتر وی به عنوان نخست وزیر جدید یمن بود که از نظر جنبش انصارالله و برخی دیگر از احزاب یمنی این انتخاب به منزله نقض توافقات گفتگوهای ملی و دور زدن خواسته های مردم انقلابی یمن است.

" زيد حميد الدين " فعال حقوقی یمنی نیز در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: تصمیم تعیین " احمد بن مبارك " به عنوان نخست وزیر جدید یمن، به منزله نقض توافق صلح و مشارکت و توافق ملی است و همین مساله موجب ریختن مردم به خیابان برای اعتراض به این تصمیم بود.

چند ساعت پس از انفجار و قبل از تجمع دوباره مردم یمن در میدان التحریر صنعا، کمیته ای که هدفش پایان دادن به تنش های اخیر است، اعلام کرد، بن مبارک که به عنوان نخست وزیر منصوب شده است، نظر به شرایط حساس کشور از ماموریت تشکیل دولت انصراف داده است.

" طلال عقلان " عضو کمیته برگزار کننده اعتراضات نیز به خبرنگار شبکه العالم، گفت: بعد از سخنرانی عبدالملک بدرالدین الحوثی، برای کسانی که به دخالت های ده کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و سفارت آمریکا در امور یمن دل بسته اند، واضح و مبرهن شد که مجالی برای اجرای طرح های آنان در یمن وجود ندارد و دخالت آنان در امور یمن به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

معترضان یمنی نیز تاکید کردند که این حمله، اقدامی بزدلانه و فریبکارانه بوده و صرفاً درجهت خدمت به طرح های آمریکا است.آنان همچنین تاکید کردند که به اعتراض خود تا تحقق همه خواسته های مشروع ملت ادامه خواهند داد.

تظاهرکنندگان تاکید کردند که این اقدام جنایتکارانه، آنان را از ادامه هدف خود که "سرنگونی دولت نفاق و مزدور سفیر آمریکا است، " باز نخواهد داشت.

" آمه الصبور نجم الدين " خبرنگار العالم در صنعاء درپایان گزارش خود افزود: با توجه به اینکه میدان التحریر در صنعاء مالامال از خون معترضان است، اما آنها تا رسیدن به خواسته ها و اهداف خود به تجمع دراین میدان ادامه می دهند.

پربیننده ترین خبرها