نماینده عراقی: ترکیه، تروریست می فرستد

نماینده عراقی: ترکیه، تروریست می فرستد
جمعه 18 مهر 1393 - 19:08

یک نماینده عراقی تاکید کرد: ترکیه نه تنها از داعش حمایت مالی می کند، بلکه تروریست ها را در خاک خود آموزش می دهد و آن ها را به سوریه و عراق اعزام می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الصهیود" اظهار داشت: آمریکا و ترکیه، راهبردی مشترک دارند و هدف نهایی آنها چیرگی بر منطقه و تقسیم کشورها به کشورهایی کوچک تر بر اساس طرح و نقشه ای جدید برای خاورمیانه است.

وی به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: دولت ترکیه، میزبان تروریست هایی از اقصی نقاط جهان بود و آن ها را در پایگاه هایی ویژه آموزش داد، سپس آن ها را مسلح کرد و به عراق و سوریه اعزام کرد تا منافع شخصی این کشور را در این کشورها تامین کنند.

الصهیود خاطر نشان کرد: سیاست های اردوغان، با اعتراض هزاران تن از مردم ترکیه مواجه شد. آن ها به خیابان ریختند و در تظاهراتی خشمگین، سیاست های دولت اردوغان و حمایت کابینه از تروریسم را محکوم کردند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، روز پنج شنبه نوشت: رجب طیب اردوغان، با شانه خالی کردن از مبارزه با داعش در کوبانی شهر کردنشین سوریه، وارد بازی خطرناکی شده است؛ زیرا مخالفت آنکارا با مبارزه با داعش، به ضرر کردها خواهد بود.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق نیز پنج شنبه شب برخی کشورها را متهم کرد که با قدرت هر چه تمام تر از تروریسم حمایت کردند.

وی تاکید کرد که منافع کشورهای شرکت کننده در ائتلاف مبارزه با داعش، آن ها را ناچار به جنگ با این گروه تروریستی کرد.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها