درگیریهای طرابلس 100هزار نفر را آواره کرد

درگیریهای طرابلس 100هزار نفر را آواره کرد
جمعه 18 مهر 1393 - 22:16

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال افزایش درگیری گروه های مسلح در اطراف شهر طرابلس پایتخت لیبی، طی سه هفته اخیر حدود 100هزار لیبیایی خانه و کاشانه خود را رها و فرار کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه آمده است: با افزایش درگیری میان گروه های مسلح در مناطق مختلف لیبی، شمار آوارگان در حال افزایش است به طوری که تا کنون 287 هزار نفر در 29 شهر این کشور آواره شده اند.
در بیانیه کمیساریای عالی امور پناهندگان تاکید شده است که منطقه اصلی آوارگی محله ورشفانه در طرابلس است؛ همچنین 15 هزار نفر دیگر به دنبال وقوع درگیری در اطراف منطقه "بنینه" خارج از شهر بنغازی، آواره شدند.
ادریان ادواردز، سخنگوی کمیساریا گفت: کسب اطلاعات دقیق درباره تعداد آوارگان دشوار است اما بسیاری از مناطق مسکونی قادر به جذب آوارگان نیست و این در حالی است که مشخص نیست آنان چه وقت بتوانند به محل زندگی شان بازگردند.
کمیساریای عالی امور پناهندگان افزود: 16 هزار نفر آواره لیبیایی به شهر العجیلات در 80 کیلومتری غرب طرابلس که 100هزار نفر جمعیت دارد، پناه برده اند، در حالی که امکانات این شهر کفاف این همه آواره را نمی دهد و به همین دلیل هیات های پزشکی در ارایه خدمات بهداشتی با دشواری مواجه هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها