هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در کوبانی

هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در کوبانی
شنبه 19 مهر 1393 - 13:48

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه درباره بروز فاجعه انسانی در شهر عین العرب (کوبانی) سوریه در صورت حمایت نکردن جامعه جهانی از ساکنان این شهر، هشدار داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "والری آموس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اطلاعات رسیده کافی نیست، اما گزارش ها حکایت از وجود شهروندانی دارد که قادر به ترک شهر نیستند.

شهر کرد نشین عین العرب سوریه، بعد از سه هفته محاصره، مورد حمله گسترده تروریست های داعش قرار گرفته است.

آموس افزود: گزارش ها حاکی از آن است که هزاران نفر به بیرون از شهر گریخته و در طول مرز ترکیه مستقر شده اند؛ تجارب قبلی نشان می دهند که داعش بعد از سیطره بر شهرها با ساکنان آن با بی رحمی کامل رفتار می کند.

وی بر لزوم کمک به شهروندان گرفتار شده در کوبانی تأکید کرد و به جامعه جهانی هشدار داد که اگر اقدامی فوری صورت نگیرد، فاجعه انسانی دیگری برای ملت سوریه رخ می دهد که لکه ننگی بر پیشانی انسانیت خواهد بود.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته از ترکیه خواست که از سقوط کوبانی جلوگیری کند.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد نیز در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک گفت: بان کی مون معتقد است که هریک از کشورهای عضو سازمان ملل متحد باید هر کاری که از آنها ساخته است، انجام دهند تا فاجعه ای نظیر آن چه در سربرنیتسا رخ داد، دیگر تکرار نشود.

سربرنیتسا شهری در بوسنی و هرزگوین است که نیروهای صرب در سال 1995 در آن کشتار بی رحمانه ای به راه انداختند به گونه ای که حدود 8 هزار نفر را کشته و دهها هزار نفر از شهروندان مسلمان منطقه را آواره کردند.

این کشتار از فجیع ترین جنایات جمعی در اروپا بعد از جنگ جهانی دوم بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها