اعتراض به سرقت ترکیه و داعش از نفت عراق

دوشنبه 21 مهر 1393 - 22:53

احزاب مخالف دولت با تظاهرات در آنکارا، تاکید کردند که ترکیه با خرید نفت قاچاق از داعش، به تروریست‌های این سازمان در عراق و سوریه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در آنکارا، در این تظاهرات که توسط احزاب مخالف برگزار شد، سیاست های خصمانه دولت حزب عدالت و توسعه در قبال ملت های منطقه محکوم شد. تظاهر کنندگان علیه سیاست دولت در قبال کردهای کوبانی و همچنین پشتیبانی از گروه های تروریست در سوریه به ویژه داعش، شعار دادند.

یکی از تظاهرکنندگان در این خصوص به شبکه العالم گفت: آن چه در عین العرب (کوبانی) می گذرد، جنگ امپریالیستی ضد مردم منطقه است. ما با کردهایی که در کوبانی می جنگند همبستگی کرده و با جان و دل از آن ها پشتیبانی می کنیم.

یکی دیگر از تظاهر کنندگان گفت: سیاست های حزب عدالت و توسعه، ترکیه را به محور شر در منطقه تبدیل کرده است. سیاست های کشورمان بر اساس ایجاد فتنه های طائفه ای و مذهبی در جهت تامین منافع سیاسی استوار شده است.

احزاب مخالف دولت، با ادامه تظاهرات و اعتراضات، حمایت دولت عدالت و توسعه از تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش را محکوم و تاکید کردند که دولت ترکیه، با خرید نفت قاچاق و سرقتی داعش از کشورهای عراق و سوریه، با این گروه تروریستی همکاری می کند.

یکی از فعالان ِ تحصن کننده، در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: آن چه در سوریه می گذرد، فاجعه ایی است که گروه تروریستی داعش بر اساس بازی امپریالیست ها مرتکب می شود و هدف آن درگیر کردن ملت ها در جنگ با یکدیگر است.

یکی از دیگر از فعالان ترکیه ای به خبرنگار شبکه العالم گفت: سیاست های تخریبی دولت حزب عدالت و توسعه، به نفع هیچ یک از مردم منطقه نیست و من از دولت می خواهم از سیاست سرکوب و حمایت از تروریسم دست بکشد.

تظاهر کنندگان با تاکید بر همراهی و پشتیبانی از کشورهای منطقه در برابر توطئه های غرب، دولت ترکیه را عروسکی در دست عروسک گردانان صهیونیستی – آمریکایی دانستند.

13-12:37
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها